Den danske designvirksomhed Vipp er i luften med et nyt onlineunivers og visuel identitet, udviklet i samarbejde med e-Types og og Copen Hagen Agency.

Det nye univers inviterer brugeren med bag facaden og har ifølge en pressemeddelelse bl.a. til formål at understøtte oplevelsesaspektet ved online-shopping.

Ud over en præsentation af Vipps produktunivers, rummer sitet en stories-sektion, hvor fortællinger fra Vipps arkiver og historier fra Vipp kundernes egne hjem indgår.

Her kan man fx læse om Vipps begyndelse i en baggård i Randers og komme med indenfor hos en champagnebonde i det nordlige Frankrig.

Den nye visuelle identitet til sitet er udviklet i samarbejde med Copen Hagen Agency og har til formål at placere Vipps produkter i et ”favnende miljø med taktilitet og farvesætning.”

Kasper Egelund, CEO hos Vipp, siger:

- Med det nye koncept sætter vi Vipp produkterne i en levende kontekst. Med Peter Hagen ved vores side synes vi, missionen om at placere vores tidløse produkter i et menneskeligt univers er lykkedes godt.

Det nye Vipp-univers byder også på muligheden for at udfolde sin egen kreativitet: Således kan man fx ”lege” med produkterne på skærmen og sammensætte sit eget personlige køkken af virtuelle ”byggeklodser”.

Besøg det nye site her – og byg dit eget køkken her.