Store sportsbegivenheder er ikke bare underholdning i verdensklasse, de kan også bruges til trække talenter til dansk erhvervsliv.

Det mener organisationen Copenhagen Capacity, som et enigt dommerpanel netop har belønnet med en pris for ”bedste brug af sociale medier” ved City Nation Brand Awards 2018 i London.

- Fremragende innovation og resultater, som vi forventer vil fortsætte med at vokse i de kommende år, lyder det bl.a. i dommernes begrundelse.

Nåede ud til over 10 mio. seere

Prisen får organisationen for at benytte Counter-Strike turneringen BLAST Pro Series til at lokke udenlandske it-udviklere til Greater Copenhagen.

LÆS OGSÅ: DIGITAL BRANDING ET HIT FOR KØBENHAVN

BLAST Pro Series blev live-streamet på 12 sprog, sendt på tv-kanaler i 14 lande og set af op mod 10 millioner seere på verdensplan.

Under turneringen blev seerne via en kampagnefilm opfordret til at besøge et kampagnesitet Codenhagen.io, hvor Copenhagen Capacity havde udviklet en konkurrence for de teknisk begavede.

Her skulle de bl.a. løse gåder og hente fun-facts om livet i Greater Copenhagen ved hjælp af ledetråde, der var skrevet i kodesprog.

Ros fra spil-iværksætter

Ud over at brande Greater Copenhagen, så tillod konkurrencen derved Copenhagen Capacity at screene kandidater med de helt rigtige it-evner.

Mathias Nørvig, CEO hos vækst- og spilvirkomheden SYBO, der står bag spillet Subway Surfers, roser kampagnen.

- Det er vigtigt for digitale virksomheder som SYBO at få fat i de bedste it-udviklere. Der er bare vanvittig stor rift om dem, så derfor må vi gå nye veje for at rekruttere, siger han.

LÆS OGSÅ: DIGITAL BRANDING ET HIT FOR KØBENHAVN

- BLAST Pro Series når ud til omkring 10 millioner seere på verdensplan, heriblandt højt kvalificerede udviklere – så det er en stærk kanal at bruge, fortsætter Mathias Nørvig.

Kampagnesitet var oppe imod ideer fra turisme- og investeringsfremmeorganisationer i Finland, Island, Færøerne, Tallinn i Estland, og Philadelphia og Salt Lake City i USA.

Lidt resultater af kampagnen:

  • 4,1 millioner er blevet eksponeret for codenhagen.io gennem BLAST Pro Series og sociale medier.
  • 3.246 klikkede sig videre til de jobs, der blev synliggjort gennem codenhagen.io.