Den 3. oktober hyldes årets bedste mediearbejder ved Rambukken, der uddeles for 15. gang.

Nu er finalisterne, der skal kæmpe om årets priser, fundet, og på mediebureaufronten er det OMD, der har flest shortlister, men konkurrenterne fra Orchestra, Carat og PHD er lige i hælene.

Derudover gør en del annoncører (in-house) og bureauer af alle slags sig bemærket med shortlistede arbejder.

LÆS OGSÅ: 12 BUREAUER DELTE RAMBUK-PRISERNE

Det gælder blandet andet for Mensch (to gange i selskab med færøske Sansir), Nord DDB og Robert/Boisen & Like-minded, der er shortlistet flest gange blandt reklamebureauerne.

På annoncørsiden kan bryggerigiganten Carlsberg, Food Folk Denmark (McDonald’s i Danmark, red.) og it- og teleselskabet Stofa glæde sig over flest vinderchancer ved Rambukken 2019.

Medie-modet styrkes hos annoncørerne

Ved Rambukken fejres de bureauer og annoncører, der har udmærket sig inden for anvendelse af medier i markedsstrategien.

Thomas Wahl, der er juryformand for Rambukken og adm. direktør i Dansk Markedsføring, er trods et lille fald fra sidste års rekordindstillingsniveau, meget tilfreds med opbakningen til Årets Rambuk fra mediebureauer, annoncører (in-house) og andre bureauer.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- I år ser vi tilmed flere forskellige indstillere end tidligere år, hvilket vidner om et øget fokus på det mediestrategiske arbejde som et helt essentielt element i det at bryde igennem mediebilledet og ramme sin målgruppe, siger han.

Derudover er han begejstret over, at han og resten af juryen under voteringen har stiftet bekendtskab med flere modige, digitale medie-cases fra traditionelle annoncører:

- Udgangspunkt i kunden, kunderejsen og data har alle dage været grundpiller i det mediestrategiske arbejde, og derfor er det også ekstra glædeligt, at vi i år ser en lang række mere traditionelle annoncører, der gennem kundeindsigter er kommet med nogle fantastiske datadrevne kampagner, som udfordrer den traditionelle mediestrategi, siger han.

LÆS OGSÅ: SE BILLEDERNE - BRANCHEN HYLDER RAMBUK-VINDERNE

Vinderne fejres i Aller-huset

Årets vindere kåres ved en gallafest 3. oktober i Aller-huset, hvor der ikke blot uddeles priser, men også kan lyttes til eksempelvis TV 2’s ”Mr. News”, Mikael Kamper, der taler om gejst, positiv psykologi og arbejdsglæde.

Slagets gang styres af TV 3-værterne Jakob Kjeldbjerg og Camilla Ottesen.

Du kan læse meget mere på Rambukkens hjemmeside, hvor du også kan booke plads sammen med dit team og dine kunder - og nærstudere hele programmet for dette års Rambuk-fest.

Og værsgo: Her er shortlisten til Årets Rambuk 2019:

Aller Media Branded Content Prisen:

(Bureau, annoncør, kampagnens navn)

COOP, OMD & DRUM

COOP Änglamark

Den ægte vare

IUM (sammen med Berlingske)

Carlsberg

Ny Dawn

TV 2 Branded Content

Telia & Samsung

Zulu Swiper Europa

Vizeum og Børsen Creative

Honda Danmark

Hybrid Living – hvornår går dit liv op?

Wavemaker

STARK

Kan vi drømme sammen, kan vi bygge fremtid sammen

 

Content Activation Prisen:

Brand Movers

Santander Consumer Bank Danmark

Det Rigtige Lån

Orchestra og We Love People

Danmarks Indsamling

The Girl Shop

PHD, Drum, Kompas & Splay

Det Kriminalpræventive Råd

Tune Ind

Robert/Boisen & Like-minded / Carat

Stofa

Offline Gamers

TV 2 Marketing

TV 2

Alt Det Vi Deler - Forbundet

 

Experimental Prisen:

Advice

GoMore

Analogt realtids-drilleri: Hvorfor stjæle, når man kan dele?

Havas Danmark

ALDI Danmark

Creating retail-traffic through intelligent GPS data customer mapping

MediaCom Beyond Advertising

Danner

Sammen mod vold

PHD & WDP

KiMs

Jørgen på fallitens rand

Røde Kors

Røde Kors

Sense of Home

 

Indsigts Prisen:

Annalect, PHD Copenhagen & Nørgård Mikkelsen

Kohberg

Vi er bagere

Carat

Stofa

Flyt med Stofa – Hvordan Danmarks største flyttestudie blev til øget forretning for Stofa

Mensch & Sansir

Visit Faroe Islands & Atlantic Airways

Closed for Maintainance

OMD Danmark / Nord DDB

Food Folk Danmark ApS

McDonald’s Denmark wishes the CS:GO fans GL HF

Vi Unge

Vi Unge

’Første gang’ - sæson 1

We Love People & Orchestra

TrygFonden

Verdens mest beroligende lyd

 

Kampagne Prisen:

Havas Danmark

ALDI Danmark

Creating retail-traffic through intelligent GPS data customer mapping

IUM (samt Yellow, CommunityContent, Marvelous & Thinkhouse)

Carlsberg

Ny Dawn

MediaCom

Forsvaret

Tolke-Rekruttering

OMD Danmark / Nord DDB

Food Folk Danmark ApS

McDonald’s Denmark wishes the CS:GO fans GL HF

Orchestra og We Love People

Danmarks Indsamling

The Girl Shop

 

Marketing Automation Prisen:

Carat

Stofa

Flyt med Stofa – Hvordan Danmarks største flyttestudie blev til øget forretning for Stofa

COOP, OMD & MU.ST

Fakta

Fakta – Markedsføring på minutter

OMD & Resolution

Silvan

Automation løfter performance og giver nye perspektiver

PHD

Audi Danmark

Audi Automated :plus

Wavemaker

Bog & Idé

Spot en bestseller

 

Media Strategi Prisen:

Carat

Elgiganten

This is how Elgiganten changed retail

Danske Spil A/S

Danske Spil A/S

Re-Sepp-Ten til et succesfuldt fodbold-VM

Krifa / OMD / Hjaltelin Stahl

Krifa

Kender du det?

m/SIX

Toyota

Audience Planning Proces

OMD Danmark

Food Folk Danmark ApS

Happy Meal Readers

 

NENT Effekt Prisen (budget under 1 mio. kr.)

Ambition

Amnesty International Danmark

Fri eller forfulgt

Buzzanova

Coolshop

Coolshop

DSB, Republica og Nordlid

DSB

DSB sætter effektivt de digitale aktiviteter på skinner

Mensch & Sansir

Visit Faroe Islands & Atlantic Airways

Closed for Maintainance

Orchestra og & Co

Rådet for Sikker Trafik

Nederen Forældre 4.0 – Voksenfest

PHD, Drum, Kompas & Splay

Det Kriminalpræventive Råd

Tune Ind

 

NENT Effekt Prisen (Budget over 1 mio. kr.)

Carat

Elgiganten

This is how Elgiganten changed retail

Isobar / dentsu X

BankNordik

Volapykfri Bank

IUM (samt Yellow, CommunityContent, Marvelous & Thinkhouse)

Carlsberg

Ny Dawn

OMD & Resolution

SPORT24

Always on

Orchestra og We Love People

TrygFonden

Kunne du løbe for en andens liv?

Wavemaker

Bog & idé

Spot en bestseller

 

Out of Home Media Challenge:

& Co

Rådet for Sikkertrafik

”Ta’ bussen, hvis du har drukket”

Advice

Senses

Zen i myldretiden

Mensch

Kræftens bekæmpelse - Støt brysterne

Fordi ingen bryster skal have kræft

Nordlid

Falck

Førstehjælpsbussen

Robert Boisen & Like-minded

Red Barnet

Hvor langt ville du gå for at komme i skole?

Zupa

Røde Kors

Nødhjælpslastbilen - Vi stopper, hvor der er brug for os.