Natten til fredag vandt TV 2’s reklamefilm ”Alt det vi deler – forbundet” to priser ved den amerikanske pris-festival Clio Entertainment Award, der blev uddelt i Dolby Theatre i Hollywood: En sølv og en guld.

Dermed vinder en dansk reklamefilm for første gang guld ved den prestigefulde Entertainment Award.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Filmen, som er skabt af TV 2 selv med New Land som produktionsselskab, var nomineret i tre kategorier: Channel/Network Branding, Branded Entertainment & Content og Social Video, og priserne faldt i de to førstenævnte: Guld i Channel/Network Branding og sølv i Branded Entertainment & Content.

- Vi er utrolig stolte over, at vores tre Clio-nomineringer blev vekslet til både guld og sølv. Vi kunne desværre ikke fysisk være tilstede, da prisen blev overrakt i The Dolby Theater i Hollywood i nat, siger Chaga Signe Bruun, Creative Director hos TV 2 Creative.

Store følelser

TV 2’s vinderfilm tager udgangspunkt i de fællesskaber, vi har, men måske ikke altid er bevidste om.

I filmen sættes således to umiddelbart fremmede over for hinanden, hvorefter det afsløres for dem, at de har noget særligt til fælles. 

F.eks. er der historien om det ældre par, der som unge under krigen flygtede til Sverige, som sættes over for oldebarnet af den mand, der i sin tid hjalp parret over. 

-  Filmens og TV 2’s fokus er på det fælles og almenmenneskelige - på det, der samler os som danskere frem for det, der skiller os ad. Og vi er glade for, at budskabet om, at vi er forbundet ikke kun er forbeholdt danskerne, men også vækker genklang i resten af verden, siger Chaga Signe Bruun og tilføjer:

- Og det mærker vi ugentligt, hvor vi får henvendelser fra udenlandske medier, der gerne vil viderebringe det universelle budskab fra filmen.     

Lægger an til en 3'er

Med de to Clio-priser begynder ”Alt det vi deler – forbundet” for alvor at gøre sig bemærket på de store, internationale awardscener, som forgængeren ”Alt det vi deler” - skabt i samarbejde med & Co. – har slidt tynde siden 2017. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Også herhjemme har 2’eren gjort sig bemærket: Senest med sølv i kategorien Bedste Entertainment Film og Norstats Publikumspris ved The True Award 2019.

Ifølge de seneste tal fra TV 2 har filmen genereret godt 56 millioner video views og på Facebook fået over 1,6 millioner likes, kommentarer og delinger. Alt sammen organisk vel at mærke.

Og der er en 3'er på vej, afslører Kasper Adsbøll, der er Senior Brand Manager hos TV 2 :

- Alt det vi deler-platformen vil også i det kommende år fylde meget i TV 2 Marketing, hvor vi er i gang med at lægge an til den svære treer. Opgaven bliver blandt andet at finde nye veje ind i eksekveringen, så den føles relevant og engagerende for danskerne, siger han.  

Godt dansk Clio-år

Med TV 2’s Clio Entertainment Awards lander årets danske Clio-høst op på 12 priser.

I maj vandt Envision og Hummel således tilsammen tre bronze ved søster-awarden Clio Sport.

Dertil kommer en fornem høst ved ”moder-prisen”, Clio Awards, hvor det tidligere i år blev til syv priser.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Se eller gense TV 2’s Clio-vinder herunder.

Filmen er instrueret af Christian Holten Bonke og produceret af New Land i samarbejde med TV 2's eget produktionsteam - credits under filmen.

Credits

  • CMO: Jacob Weinreich / TV 2
  • Head of Branding: Vicky Wassmann Dahi / TV 2
  • Senior Brand Manager: Kasper Adsbøll / TV 2
  • Creative Director: Chaga Signe Bruun / TV 2
  • Kreativ konceptudvikler: Kristian Vestergaard / TV 2
  • Kreativ konceptudvikler: Thomas Torp / TB
  • Kreativ: Sophie Leegaard / TV 2
  • Kreativ: Sebastian Zamorski / TV 2
  • Kreativ: Jakob Bo Veibel / TV 2
  • Kreativ: Mark Lauritzen / TV 2
  • Head of Production: Helle Jensen / TV 2
  • Produktionsleder: Leonore Skousen / TV 2
  • Projektleder: Julie Møller Lindblad / TV 2
  • Instruktør: Christian Holten Bonke
  • Producer: Nadja Kristensen / New Land
  • DOP: Kasper Wind
  • Klipper: Nicolaj Monberg
  • Lyddesign: Kevin Koch
  • Komponist: Kristian Eidnes Andersen
  • Research: Rikke Buxbom / TV 2
  • Research: Søren Rasmussen / TV 2
  • Research: Freja Mailund Westh / TV 2
  • Research: Amalie Rud Seerup / TV 2
  • SoMe Lead: Lars Aaes / TV 2
  • SoMe Lead: Samantha Foltmar / TV 2
  • SoMe manager: Louise Dohn / TV 2
  • Kreativ: Jacob Nordentoft / TV 2
  • Kreativ: Thomas Helt / TV 2
  • Junior Kreativ: Nynne Frost Andersen / TV 2
  • Digital projektleder: Christian Erik Andersen / TV 2
  • Still-fotograf: Atli Thor Alfredsson