Da de europæiske effektpriser - Euro Effies - tirsdag aften blev uddelt i Galerie Bortier i Bruxelles, kunne Uncle Grey og Bolia.com gå på scenen og hente en bronze statuette hjem i kategorien Consumer Goods.

Det er dermed fjerde år i træk, at Bolia.com og Uncle Grey hædres ved de europæiske effekt-mesterskaber - og i alt den sjette Effie, parterne kan tage med hjem.

Kampagnen, der vandt, hedder Never Waste a Good Crisis: Leveraging Financial Chaos as a Growth Catalyst, og prisen vækker stor begejstring hos Bolia.com:

- Vi er stolte af igen at have repræsenteret Danmark ved dette års Euro Effie Awards blandt verdens største brands. At vi har vundet, er et udtryk for den stærke kreative og resultatmæssige udvikling, som vi har haft i Bolia de seneste år, siger Line Bering Larsen, der er International Omnichannel & Marketing Director hos Bolia og tilføjer:

- Den rejse, vi er på sammen med UncleGrey og Low Studios, byder kontinuerligt på ny kreativitet koblet med forretningsmæssig forståelse, der nu også bæres videre ud i verden i kølvandet på vores samarbejde med kontormøbel-giganten Steelcase.

LÆS OGSÅ OM DENGANG, GREY EMEA BLEV AGENCY OF THE YEAR VED EURO EFFIES - OG HVOR UNCLE OGSÅ VANDT SAMMEN MED BOLIA.

Skarpt fokus på effekt

Også hos Uncle Grey er man stolte over igen at kunne rejse hjem med en award i tasken:

- Det er en fornøjelse at arbejde med Bolia på nu sjette år, og at vi så igen bliver hædret ved Euro Effies på fjerde år i træk, gør kun fornøjelsen endnu større. Vi er virkelig stolte over at kunne konkurrere med nogle af de allerstørste brands i verden, siger Josephine Winther-Poupinel, der er Director of Operations & Client Services hos UncleGrey.

Lars Samuelsen, der er Chief Strategy Officer & Head of Digital hos Grey Nordic, tilføjer:

- Vores samarbejde med Bolia har altid haft et markant fokus på et forene kreativitet og kommercialitet og Bolias interesse i konstant at øge effekten af deres marketinginvestering og udvikle deres stærke brand har været en væsentlig årsag til den store succes ved effektivitets-priser såvel i Danmark som internationalt.

På talerstolen i Bruxelles

Lars Samuelsen var i øvrigt i år inviteret til at tale ved awardshowet - en direkte konsekvens af, at UncleGrey gennem årene har markeret sig på ganske bemærkelsesværdig vis:

  • UncleGrey er med samlet set 10 Euro Effies et af de mest vindende bureauer ved awardshowet i de seneste fem år
  • Det danske bureau har været afgørende for at Grey er blevet Effectiveness Network of the Year tre gange de seneste fem år
  • Bolia er det mest awarded brand ved Euro Effies de seneste tre år.

Og det var en fornøjelse at stå på Effie-talerstolen, siger Lars Samuelsen:

- Vi er selvfølgelig glade for at Euro Effies har vurderet, at bureauets strategiske arbejde og effekten af den kommunikation, vi udvikler for vores partnere, er på så højt et niveau, at de har inviteret os til at komme og tale om vores arbejde med strategi og kreativitet. Det er et spændende felt af dygtige og inspirerende mennesker, og jeg er sikker på, at vi kommer klogere retur.

LÆS OGSÅ OM DENGANG, UNCLE VANDT BÅDE GULD OG SØLV VED EURO EFFIES FOR "THE LIBERATION" - SAMMEN MED MODE-BRANDET ONLY.

Bag effektivitetsprisen står den europæiske organisation EACA (European Association of Communications Agencies), der uddeler prisen i samarbejde med Euronews og med støtte fra bl.a. WARC, Google og Kantar Millward Brown.

Euro Effies blev i år uddelt for 22. gang, og du kan se alle vinderne her