Det relativt unge danske bureau Gorilla Media har vundet godt 50 priser ved alskens danske og internationale awardshows det seneste halvandet års tid.

Senest blev det til femdobbelt platin ved MarCom Awards, og det er ikke nødvendigvis årets sidste priser, da bureauet netop også er blevet shortlistet fem gange ved Shorty Social Good Award, der uddeles i New York senere på året.

LÆS OGSÅ: KVINDESAMFUND HITTER MED PORNO

I har vundet mange priser efterhånden. Hvad betyder de for jer?

- Da vi blev etableret i december 2016, var ingen af os ”kendte” i branchen, så awards er vigtige for os. De kan skabe tillid og kendskab til os hos potentielle kunder og mediebureauer. Og så giver det os mulighed for at vise vores kreative evner frem, siger Alex Sabour, stifter og kreativ direktør i Gorilla Media.

Brander I jer på den måde?

- Ja, vi begyndte, fordi vi kunne se et hul i markedet i form af muligheden for at skabe stærke kreative reklamer og kampagner til en brøkdel af de priser, de store bureauer tager.

- Her er awards vores måde at bevise, at vi kan konkurrere på lige fod med ethvert stort bureau verden over, når det handler om det kreative. Vi tror på, at det vil åbne potentielle kunders øjne og få os med til flere pitches, siger Alex Sabour.

Har de mange awards så givet pote på kundesiden?

- Der kommer masser af nye kunder ind ad døren i øjeblikket, og det er alt fra hotelkæder til ølbrands, men den mest spændende i denne sammenhæng er Black Lives Matter-bevægelsen.

- Dem landede vi på vores tur til D&AD Impact Awards i New York, og vi arbejder lige nu på en global kampagne for dem. Så ja, fokus på awards har bestemt givet os nye kunder, slutter Alex Sabour.

LÆS OGSÅ: KVINDESAMFUND HITTER MED PORNO