Et af de helt store offentlige kommunikationsprojekter - med et samlet budget på 12 millioner kroner – er landet hos Primetime. Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.

Det er Digitaliseringsstyrelsen, der har valgt bureauet til at holde styr på kommunikationen om den nye løsning for Digital Post ud til landets borgere, virksomheder og myndigheder, og det er en opgave, man ser frem til på bureauet:

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Det er et stort og væsentligt projekt, der skal kommunikeres om, når en vital del af Danmarks fremtidige, digitale infrastruktur skal formidles til hele Danmark, siger Managing Partner hos Primetime, Thomas Juul-Dam, i meddelelsen.

Har strategi der virker

Målet med den nye løsning for Digital Post, der forventes at blive implementeret i 2021, er at skabe en sikker og mere enkel digital kommunikation mellem myndigheder, borgere og danske virksomheder. 

Brugen af Digital Post har været obligatorisk siden 2014, og i dag bruger flere end 500 offentlige myndigheder løsningen, ligesom 92 procent af alle danskere over 15 år benytter Digital Post. 

Men udsigten til at skulle ramme 4,4 millioner borgere, 700.000 virksomheder og flere end 500 myndigheder, giver ikke anledning til rystende hænder hos Primetime.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Vi har gennem de seneste år investeret i en strategi, hvor vi med samfundsindsigt, analytiske kompetencer og evne til at udvikle kreative koncepter lykkes med at forme og ændre samtaler, siger Thomas Juul-Dam og tilføjer:

- At vi vinder denne opgave, ser vi som et klart eksempel på, at vores strategi leverer rådgivning, der skaber værdi og resultater for vores kunder.

Kampagne i mange kanaler

Det vundne udbud er da også blot en af flere store offentlige informationsindsatser, som Primetime har fat i.

Et andet eksempel er kampagnen om HPV-vacciner, der har haft til formål at få flere piger til at benytte HPV-vaccinen, der beskytter mod livmoderhalskræft – den vandt sidste år en Advertising Effectiveness Award.

Ifølge Primetime vil den kommende kommunikation tage en række virkemidler og kanaler i brug, og bureauet forventer, at både paid, earned og owned media vil indgå i kampagnen – ligesom der vil blive arbejdet med både online- og offline medier. 

 

Det er Face Media, der er mediepartner på opgaven, og selve driften af løsningen skal Netcompany stå for.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.