IPG Mediabrands i Danmark har sadlet om på insourcing-fronten.

Det står klart efter gruppens insourcing-bureau, ignite, nu er blevet ”trukket ind i” gruppens kompetence-hub - Digital Platform & Services - der også rummer enhederne Cadreon og Reprise.

- Så ignite er ikke lukket ned, siger Martin Kronborg, der i januar 2019 var med til at lancere bureauet som Managing Director.

I dag er han Managing Director for netop Digital Platform & Services. Om baggrunden for sporskiftet, siger han:

- Vi vil gerne have ignites kompetencer i spil over for resten af husets kunder.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Det er nye toner fra bureaugruppen. 

For ved lanceringen af bureauet blev der lagt vægt på, at der var et armslængdeprincip til de øvrige Mediabrands-enheder.

- Ingen skal kunne stille spørgsmålstegn ved ignites objektivitet, og derfor er det vigtigt med et armslængdeprincip i forhold til øvrige Mediabrands-bureauer, sagde Martin Kronborg til Markedsføring.

I dag siger han: 

- Vi har stadig kunder, som kun er i ignite, så der er stadig et armslængdeprincip.

Men var analysen bag ignite som selvstændig enhed forkert?

- Nej. Men i dag giver det mere mening at trække ignite ind i vores Digital Services-enhed. Det gør det nemmere at prioritere ressourcer og samle de rette hold, siger Martin Kronborg.

Heine Jørgensen, CEO for IPG Mediabrands i Danmark, supplerer:

- Da ignite gik i luften var der tale om et insourcing agency, men vi så også efterfølgende, at der var et behov for at onboarde ignite i en sourcing-dialog med IUM-kunder. Ikke nødvendigvis i forhold til insourcing, men i forhold til sourcing, siger han. 

Digital Platforms & Services er Mediabrand-gruppens ”digitale kompetence-hub”. Igennem de tre bureaubrands - Reprise, Cadreon og ignite - sælges services inden for digital performance marketing, data og tech, analytics samt konsulentydelser i forbindelse med sourcing - altså både in- og out-sourcing - af digital marketing.

Lars Møller, der indtil begyndelsen af marts var Managing Partner i ignite, er i dag Chief Commercial Officer for IPG Mediabrands Danmark med ansvar for blandt andet den kommercielle udvikling og styrkelse af kunderelationer. Der er ikke sket afskedigelser i forbindelse med ændringerne.

Læs meget mere i maj-udgaven af Markedsføring…

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.