Danske Virtue er onsdag blevet præsenteret som nyt lead-bureau for IKEA's brand-kommunikation i Danmark, Sverige, Finland, Norge, Portugal og Belgien.

Per Stolt, Country Marketing Manager IKEA Sverige, siger i en pressemeddelelse:

- Vi er glade for at annoncere vores partnerskab med Virtue, og vi ser frem til at starte vores samarbejde med det mål at levere kommunikation, der vil tiltrække mange flere mennesker til IKEA i de seks markeder.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Bureauet bliver ansvarlig for kreativt arbejde på tværs af alle kanaler og medier og skal ifølge meddelelsen "lede brandkommunikationen, der skal opbygge kærlighed til IKEA gennem større, længerevarende og mere målrettede initiativer."

Kreative ambitioner

Gemma Knox, adm. direktør, Virtue Nordeuropa, siger i meddelelsen, at man er "beæret over at arbejde med et så ikonisk brand og dets tunge arv inden for kreativ og strategisk tænkning."

- Per og hans team udviste utroligt høje kreative ambitioner igennem pitch’en, og vi er glade for at samarbejde med en kunde, der tror på at bygge brand på den lange bane. Vi kan ikke vente med at komme i gang.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Sidste år blev Virtue valgt som kreativt leadbureau for IKEA i Schweiz, hvor den nye brand platform “Bring more home to your life”  skal inspirere schweizerne til at give deres hjem mere mening — og ikke kun se det som et fysisk rum.

IKEA's valg af Virtue kommer i kølvandet på en række prisvindende  arbejder, herunder lancering af den første digitale tøjkollektion “adDRESS_THE_FUTURE” for Carlings, der vandt Grand Prix ved Cannes Lions, Eurobest og The One Show, plus et hav af andre priser, og den ligeledes massivt prisbelønnede ”Q”, verdens første kønsneutrale stemme.

Markedsføring arbejder på at indhente en kommentar fra IKEA.