Der sker ting og sager hos Envision, Danmarks tredjestørste reklamebureau, i øjeblikket.

For nylig forlod bureauets mangeårige adm. direktør Mona Juul posten for at forfølge en politisk karriere som folketingskandidat for De Konservative, og på det seneste fortæller SoMe posts, at der skæres ned på bureauets kontor i Aarhus, der i det seneste regnskabsår rummede i gennemsnit 121 medarbejdere.

Eksempelvis lyder det således i et opslag på LinkedIn:

 - … så blev jeg sgu fyret! Efter 6 ½ år hos Envision er jeg blevet opsagt og fritstillet (pga. nedskæringer), hvilket betyder at jeg i fredags havde sidste dag på kontoret og nu har nogle måneder til at finde ud af, hvad jeg nu skal lave, skriver Anders Christiansen, nu tidligere strategisk direktør hos Envision.

Markedsføring har derfor hevet fat i Anders Tranæs, der er relativt ny adm. direktør i Envision, for at høre nærmere om nedskæringerne.

6 medarbejdere fyret

Hvor omfattende er de?

- I august foretog vi nogle justeringer af organisationen, der medførte, at seks blev opsagt, siger Anders Tranæs, der altså endnu ikke sad for bordenden i bureauet, da nedskæringerne fandt sted.

Hvorfor blev medarbejderne fyret?

- Det hænger bl.a. sammen med, at vi er ved at justere og omrokere efter opkøbet af det kreative bureau Anew i januar, siger Anders Tranæs.

Han kalder nedskæringerne nødvendige, men fastlår samtidig, at de ikke skal ses som et udtryk for et presset Envision, der i seneste regnskabsår bl.a. leverede et overskud på over 18 mio. kr.

- Nej, slet ikke. Tværtimod er vi i fuld gang med at opjustere i København (hos Anew, red.) bl.a. i kølvandet på, at vi vandt Eurojackpot og Keno ved Danske Spil-pitchen, og det er en opgave, der overvejende skal styres fra København, slutter Anders Tranæs.