- 2018 var et dårligt år - det kan og skal ikke skjules. Nu er vi videre og i fremgang. 

Sådan indleder Karne Lykkebo, der er Managing Partner hos Geelmuyden Kiese i Danmark, et opslag på LinkedIn, hvor hun kommenterer bureauets regnskab for 2018, der ikke er ”rar læsning”, da det viser et ”minus på 1,6 millioner kroner.”

- For de der følger med i GKs gøren og laden, har det været klart, at vi i perioder i 2017 og 2018 har haft problemer, skriver hun og fortsætter: 

- Medarbejderudskiftning gav ustabile kundeforhold, store rekrutteringsomkostninger og uro i organisationen. Den slags har konsekvenser. Vores toplinje faldt drastisk i starten af 2018. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGTE NYHEDER. KLIK HER.

Karne Lykkebo oplyser i opslaget, at hun ”har ventet til absolut sidste deadline med at sende regnskabet ind.” 

- Ikke fordi jeg håbede på, at det på magisk vis ændrede sig, men fordi jeg ville være sikker på at vi har rettet op. Jeg har sammen med den øvrige ledelse, brugt det seneste år på at rydde op, skabe stabilitet og sikre fremgang og fokus, skriver Karne Lykkebo, der har været Managing Partner hos Geelmuyden Kiese siden midten af 2018.

LÆS OGSÅ: BUREAU SATSER PÅ FREMTIDENS FODBOLDSPILLERE

I sit opslag skriver hun videre, at ”det har krævet en gigantisk indsats fra hele GK-holdet, at kravle ud af det dybe hul vi stod i for et år siden.”

- Men nu er vi oppe - og vi er videre. Vi har været i sort de sidste tre kvartaler, vi har stoppet medarbejderafgang, og vi har igen stor tilgang af kunder, skriver hun og fortsætter: 

- Det er jeg godt nok stolt af. 2018 er en grim, grim gris, som vi hverken kan eller vil forsøge at putte læbestift på. Vi har lært meget, og glæder os nu over, at 2019 ser ud til at blive meget, meget bedre.

Over for Markedsføring forklarer Karne Lykkebo, at der særligt er to årsager til, at bureauet igen er i fremtdrift:

- I en branche som vores, hvor man sælger tillid, er det vigtigt, at der er ro på bagsmækken. Det er der nu, og det bliver belønnet, siger hun.

Karne Lykkebo tilføjer:

- Vi har valgt at fokusere på det, vi er rigtig gode til inden for den finansielle sektor, energi, infrastruktur og sport og kultur. Derudover har vi oprustet på PA-delen og i den kreative afdeling. Ro og fokus er det, der skal til. 

Ifølge Mediawatch landede bureauets omsætning på cirka 41,3 millioner kroner i 2018 mod cirka 44 millioner kroner i 2017. Geelmuyden Kiese havde i 2018 i gennemsnit 36 medarbejdere.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGTE NYHEDER. KLIK HER.