Orchestra voksede for syvende år i træk i 2019, fremgår det af mediebureauets netop offentliggjorte årsregnskab.

Væksten på toplinjen landede på 19 procent, bruttoavancen steg med 10 procent, og årets resultat blev på 3,5 millioner kroner.

Det vurderes ”som meget tilfredsstillende” i årsrapportens ledelsesberetning fra mediebureauet, der blev etableret af reklamebureauerne Envision, Wibroe, Duckert & Partners, We Love People og & Co. i 2013.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Nye kunder

Det var derfor et bureau ”i absolut topform”, der tog fat på 2020, og midt i en coronakrisen giver det trods alt en vis selvtillid i forhold til fremtiden, lyder det fra John Herup, CEO for Orchestra, i en pressemeddelelse.

- Der er i 2019 kommet 18-20 nye kunder til, og vi har i alt serviceret 98 forskellige kunder. Det er et betydeligt antal, og at vi så også har evnet at kapitalisere på dette rent økonomisk, er selvsagt meget tilfredsstillende, siger han.

Blandt de nye Orchestra-kunder i årets løb kan nævnes Unibet og mobilselskabet 3.   

Har I foretaget tilpasninger i forbindelse med coronakrisen?

- Vi har pt. ikke gennemført nogle ændringer. Derudover kan jeg kun sige, at vi selvfølgelig overvåger og vurderer situationen løbende, oplyser John Herup til Markedsføring.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Transparens åbner fortsat døre

Orchestra blev oprindeligt etableret som en udfordrer til de eksisterende mediebureauer på markedet, og et af de områder, hvor reklamebureauernes mediebureau adskiller sig fra konkurrenterne, er indkøbsfællesskabet Transparency, som alle kunder er med i.

Her deles overskuddet for samhandel med medierne, og i år lander overskuddet på tre millioner kroner, så kunderne kan glæde sig til ”at få en pæn bonus retur”, som John Herup udtrykker det i meddelelsen. Han siger:

- Der tales fortsat om større transparens i mediabureauverden. Hele fundamentet med en anderledes og transparent forretningsmodel med overskudsdeling er jo en del af vores grundfortælling, og det er derfor en stor fornøjelse at kunne dele glæden over, at det går godt, med kunderne på så håndgribelig facon. Det skaber genklang, høj troværdighed og er med til at åbne nye døre for os.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Hovedtal Orchestra A/S

(mio. kr.)                             2019              2018

Nettoomsætning:               237,4             199,4

Driftsresultat:                       4,7                  3,3

Årets resultat:                      3,5                  2,4

Egenkapital:                        10,4                 6,9

Gns. antal ansatte:             31                   30