KLUMME: Det er ikke mange år siden, at Google vandt den store algoritme krig over konkurrenter som Yahoo, Jubii og Ask. Deres forbruger-centriske algoritme betød, at verden nu kunne finde præcis, hvad den ledte efter, og hurtigt.

Vi er kommet langt siden, men undervejs har vi glemt det vigtigste – forbrugeren.

Så, hvor er vi i dag? Algoritmen har resulteret i millioner af hjemmesider med super search optimerede artikler, hvor indholdet er relativt “ligegyldigt.”

Social media bugner omvendt med højt engagerende content, som ikke er search-optimeret og kun bliver set, når en stor pose paid er tilføjet.

Samtidig ser vi bred annoncør-adoption af en aggressiv Paid Search Domination-strategi – hvor første søge-side på Google er domineret af betalte annoncer med alle dine produkter – der sluger en masse annoncekroner uden at give reel værdi til forbrugeren.

Det fremstår smart, og det kan automatiseres, så algoritmen gør det meste arbejde, men her er budstrategien blevet vigtigere end kunden? 

Vi ser i dag, at forbrugeren oplever en disconnect mellem organisk search, paid search og budskab og content. Vi som branche er blevet synergi-fattige, og silo-tænkning besværliggør samspil mellem de tre ovenstående discipliner.

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?