Der var spænding hos både kunde og bureau da den ambitiøse kampagne, ”Malibu Games”, løb af stablen i sommer.

Men nu er resultaterne landet, og de fortæller om vækst på alle parametre - ikke mindst salg – siden juli måned.

Kampagnen, der er udviklet og eksekveret af Virtue Nordic, har faktisk klaret sig bedre end nogen anden Malibu-kampagne nogensinde, lyder det fra Pernod Ricard, der ejer rom-brandet.

- Den nye Malibu Games-platform har vist sig at være enormt succesfuld. Der er satset stort, og det gav heldigvis mange gange igen med resultater, der overgik forventningerne på alle vores kpi’er, siger Monica Höhle, der er Global Marketing Manager hos Malibu. 

Den gode nyhed for Virtue Nordic og de danske kreative bag satsingen er, at Pernod Ricard på baggrund af de fine resultater har valgt at give bureauet endnu et år som skaber af Malibu Games.

Og næste runde bliver en endnu større produktion, siger Monica Höhle:

- Næste år satser vi endnu større med indholdsskabere fra endnu flere lande.

Ambitiøs produktion 

Malibu Games-event og produktion fandt sted over tre dage, hvor Malibu udfordrede 33 influencers fra en række forskellige lande i klassiske sommerlege, men med et twist. 

Frontfiguren var den amerikanske singer/songwriter og skuespiller Nick Jonas, kendt fra bandet Jonas Brother og TV-serien Camp Rock, og hele forestilling udspillede sig på et luksushotel i Vietnam, der blev forvandlet til en kæmpe brandet arena.

LÆS OGSÅ: VIRTUE UDE MED DEN STØRSTE KAMPAGNE I BUREAUETS HISTORIE

- Det her har været det største og mest ambitiøse projekt vi nogensinde har lavet. At det så overgår alle forventninger, viser bare hvad der kan lade sig gøre, når man samarbejder med et stærkt og modigt brand, siger Simone Quistgaard, der er Account Director hos Virtue Nordic. 

Peter Stampe, CCO, Virtue Nordic, supplerer:

- Vi tvivlede aldrig på konceptet. Men at det skulle overgå tidligere resultater firdobbelt, gør mig stolt, så jeg glæder mig til endnu et år med Malibu Games.

Vigtige værktøjer

Malibu Games-konceptet blev udviklet på baggrund af brandets kommunikationsplatform #BecauseSummer fra 2016 - en platform der fokuserer på indsigten om, at sommer motiverer mennesker til at agere og gøre ting, de normalt ikke ville gøre. Fordi det er sommer.

- Vi har i Malibu Games fundet en aktiveringsidé, som virkelig har gennemslagskraft. Ikke kun som kampagne, men også i forhold til at have en platform, der er i stand til at inddrage forbrugere og influencers, siger Johan Radojewski, Global Director of Communications hos Malibu, og tilføjer:

- Dette års resultat er yderst lovende, og vi oplever stor reach og aktivitet omkring det indhold, vi sammen med Virtue Nordic har produceret, samt det indhold influencerne selv producerede. Det er nogle enormt vigtige værktøjer der lige nu er med til at etablere Malibu som et globalt sommer-ikon.

Se film om event og resultater her.