Danskerne er vilde med reklamefilmen, hvor tidligere fodboldspiller Stig Tøfting optræder i kvindetøj.

Sådan lyder det fra den kreative direktør, der står bag den nye reklamefilm for værkstedskæden QuickPot, som blev lanceret i uge ni, og som er den fjerde film i et reklameunivers med fodboldkoryfæet, der i den nye film - ”Tøffenoia” - optræder i kvindetøj. 

Det førte til en debat om, hvorvidt kvindetøjs-grebet var galt eller genialt. Her var Michael Jeppesen, direktør i bureauet MUST, ikke voldsomt begejstret.

Men danskernes modtagelse af reklamefilmen, der kører i sociale mediekanaler, har været anderledes positiv, lyder det fra Niels Peder Ravn fra QuickPots reklamebureau Fat Pigeon.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Tirsdag aften, altså fem dage inde i kampagnen, passerede Tøffenoia ialt over 600.000 visninger på YouTube og Facebook, siger han.

”Danskerne elsker stadig den folkelige reklame”

Han mener, at Stig Tøfting-universet har været effektivt for kunden, QuickPot, på alle parametre, og han kalder modtagelsen af ”Tøffenoia”-filmen for en rekord:

- Filmen outperformer simpelthen alle andre danske kommercielle SoMe-kampagner, jeg overhovedet kan komme i tanker om. Husk, at denne film er på dansk, og altså ikke vandrer ret langt udenfor landets grænser, siger Niels Peder Ravn.

Han glæder sig især over, at danskerne har taget godt i mod den 1 minut og 26 sekunder lange film, som de i vid udstrækning ser til ende. Og så glæder han sig også over de mange positive kommentarer på de sociale medier om filmen. Han fortæller, at der på Facebook foreløbig er registreret langt over 2.000 reaktioner, over 300 kommentarer og endnu flere delinger.

- Filmen er trængt gennem reklamestøjen og ud til danskerne, som vi kan konstatere, der stadig elsker det folkelige, slutter Niels Peder Ravn.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Se, eller gense, Tøffenoia-reklamefilmen herunder: