Articles tabs

Courses tabs (CT)

Coop-dom ryster dele af reklamebranchen

19. dec 18 Marketing Skrevet af Jakob M. Larsen og Uffe Jørgensen Odde
0

Tirsdagens Højesteretsdom, der gik Coop imod, sender rystelser gennem dele af den danske reklamebranche. En bureaudirektør mener, at det får alvorlige konsekvenser.

Relaterede artikler

Efter Coop tirsdag i Højesteret blev dømt til at betale 200.000 kroner til designeren og keramikeren Kasper Würtz for gentagne gange at have brugt dennes keramiske service på emballage for fødevarer og i tilbudsaviser, er dele af reklamebranchen rystet.

- Det er alvorligt det her, siger Albert Funder, der er arbejdende bestyrelsesformand i reklamebureauet Agency Spring, som bl.a. arbejder med Bilka og Salling Group.

Han frygter, at bureauet nu skal mande op og hyre juridiske kompetencer for at sikre sig, at der er fuldstændig styr på alle rettigheder vedrørende de regi-genstande, bureauet anvender i tilbudsaviser og andet reklamemateriale.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.

Sider