Danmarks største outdoor-selskab, AFA JCDecaux, vil anke den afgørelse fra Konkurrencerådet, som torsdag 7. november blev stadfæstet af Konkurrenceankenævnet vedrørende ulovlige rabataftaler på outdoor-markedet, til Sø- og Handelsretten.

- Vi er fortsat uenige i afgørelsen og vil gerne understrege, at den såkaldte samordning af rabatter i det store og hele skete efter ønske fra kunderne, navnlig mediebureauerne, for at gøre deres arbejde lettere, lyder det i en skriftlig kommentar fra Anders Axelsen, CEO AFA JCDecaux, til Markedsføring.

- Det drejer sig om to små betalinger, der er en del af alle kontrakter, og som ikke er rabatter, men blandt andet til sikkerhedsstillelse. Ingen har i forbindelse med disse samordnede betalinger lidt tab, fortsætter han.

Sagen handler om, at AFA JCDecaux og Clear Channel Danmark, ifølge Konkurrencerådets afgørelse i sagen 19. december 2018, fra 2008 til i hvert fald 2015 har indgået rabataftaler, der er i strid med konkurrencelovgivningen. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Anders Axelsen understreger, at AFA JCDecaux gennemførte påbuddet, der fulgte Konkurrencerådets tidligere afgørelse, øjeblikkeligt.

- Vi vil nu gå rettens vej for at få afvist afgørelsen og vil derfor anke den til Sø- og Handelsretten, oplyser han.

Lignende toner lyder der fra Clear Channel, hvor afgørelsen nærstuderes i øjeblikket.

- Vi har modtaget dokumentationen fra de danske konkurrencemyndigheder, og vi er ikke enige i konklusionen. Vi sætter os nu ind i materialet og overvejer, om vi skal gå videre med en anke, lyder det i en skriftlig kommentar fra Marta Tiberg, Chief Marketing and Communication Officer, Clear Channel Scandinavia, til Markedsføring.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.