Opdateret: Den 1. februar tiltræder Anthony Lim som marketingdirektør i Aller Media.  Han kommer fra en stilling som marketingdirektør i Discovery Networks.

Anthony Lim startede sin karriere i mediebureau-branchen som Research Manager i Carat Danmark. I 2003 skiftede han til telebranchen, først i Orange Group, inden han flyttede til Telia og siden Call me. 

I 2011 tiltrådte han stillingen som salgs- og marketingdirektør i Call me. I slutningen af 2017 skiftede han til Discovery Networks, hvor han frem til december 2018 har været marketingdirektør.

LÆS OGSÅ: LIM FORLADER DISCOVERY: MINE AMBITIONER OPFYLDES IKKE.

Hos Aller bliver opgaven naturligvis at markedsføre koncernens mange forskellige aktiviteter, events og produkter, men særligt ét fokusområde bliver fremhævet, når man spørger Anthony Lim om, hvorfor han følte sig tiltrukket af stillingen:

- Jeg kommer til at være katalysator for Allers strategi om at gøre koncernen mere samfundsrelevant og samfundsansvarlig. Vi er ikke klar til at fortælle om konkrete detaljer endnu, men det er den strategi, jeg skal være med til at folde ud, og det glæder jeg mig utrolig meget til, siger Anthony Lim.

Ansvars-temaer på tværs

Erfaringen med at arbejde med purpose har han masser af: Han var i sin tid en af drivkræfterne bag teleselskabet Call me’s prisvindende strategi og koncept ”Tal Ordentligt”.

- Vi vil gerne forsøge at finde temaer, der kan gå på tværs af vores mange medier og platforme, men der kan også blive tale om temaer, der fokuserer på enkelte eller en gruppe af medier og segmenter.

Gå ikke glip af dagens vigtigste nyheder – klik her.

Fra den digitale del af medieverdenen hos Discovery med TV og streaming osv og så til Aller - det er da lidt af et spring?

- Ja det kan man måske umiddelbart tænke, men det er det faktisk ikke. Aller Media har i den grad også været igennem - og er stadig i gang med - en digital transformation og rummer i dag både streaming, masser af digitale aktiviteter, som fx Pling.

Hvad skal du opnå?

- Jeg kan ikke sætte konkrete tal og KPI’er op endnu, men jeg vil sige, at den dag, vores brugere giver udtryk for, at de ser Aller Media og vores produkter som ansvarsbevidste og socialt bevidste, så er jeg kommet langt i mine mål.

Anthony Lim kommer i sin nye stilling til at referere til Christoph Nørgaard, der er direktør for Salg & Marked i Aller Media, og han er glad for det nye medlem af teamet:

- I forbindelse med vores strategi ”Vækst og bedre liv” bliver Anthony Lim ansvarlig for at videreudvikle hele marketingområdet og sikre, at vi udnytter det enorme potentiale, der er i samspillet mellem vores stærke indhold, brands, events og salgsplatforme, siger han i en pressemeddelelse.