Det er lidt af en nyhed, at chefen for MediaCom Beyond Advertising i London, danske Palle Diederichsen, er headhuntet til en global stilling for Stink-gruppen.
Det er dem, der har skabt virkelig gode film for rigtig mange brands.
– Ja, det er rigtigt. Jeg er netop startet hos Stink. Efter syv år hos MediaCom fik jeg muligheden for at komme til Stink, der i min optik er en af de mest spændende kreative virksomheder i verden, siger Palle Diederichsen.
I hvilken stilling?
– Det er en nyoprettet stilling som global ansvarlig for salg og marketing på gruppeniveau, hvor jeg refererer ind til den globale CEO, James Morris.
– Gruppen består af Stink Film og Stink Studios, og vi er til stede på ni locations, og de skal gerne blive flere snarest, fortsætter Palle Diederichsen.
Det meget prisvindende selskab er til stede London, New York, LA, Paris, Berlin, Moskva, Sao Paolo, Shanghai og Beijing.
Flere og flere ressourcer går til eksekvering
Hvorfor skiftet?
– Gruppens output er verdensklasse, og jeg ser os som fremtidens kreative partner for brands og bureauer. Min første opgave er at hjælpe med at lande en skarp group proposition, og ind til videre er arbejdstitlen “Ideas & Production”.
– Brands er tiltagende interesserede i, at deres budgetter går til eksekvering. Stink leverer produktionsklare ideer og eksekverer på højeste niveau, og det er i højere og højere kurs, mener jeg.
– På det personlige plan var jeg klar til en udfordring i en mindre enhed end MediaCom og WPP. Jeg er fortsat optaget af nye former for kreativitet ganske som hos MediaCom Beyond Advertising, men vil nu prøve at påvirke status quo i branchen fra en anden vinkel, hvor jeg er langt tættere på det kreative, kunder og virksomhedens retning, slutter Palle Diederichsen.
Basen for Stink-familien er fortsat Fulham.
Her er et eksempel på en Stink-produktion:
Audi: