51-årige Ditlev Ahlefeldt-Laurvig er fra i dag CEO for det digitale bureau Very Patchwork, hvor Egmont Publishing er majoritetsejer.

Han overtager CEO-rollen fra Martin Olesen, som forbliver en del af ejerkredsen sammen med Egmont Publishing og Very-stifter Thomas Bjerg

Ditlev Ahlefeldt-Laurvig er netop er vendt hjem efter syv år i London hos Ogilvy og senest det internationale brand communications agency LEC, hvor han var Group CEO.

LÆS OGSÅ: DITLEV AHLEFELDT-LAURVIG: DERFOR VENDER JEG HJEM

- Jeg har på afstand fulgt med i Egmont Publishings offensiv på bureau-markedet de senere år, og jeg ser frem til at blive en del af det i regi af Very Patchwork, siger Ditlev Ahlefeldt-Laurvig.

Egmont Publishing har, foruden majoritetsandelen i Very Patchwork, bl.a. købt sig ind i Search Marketing-bureauet s360, det svenske, digitale kommunikationsbureau KAN, og Ingager, der er et af Sveriges største digitale bureauer med fokus på Facebook og Instagram.

- Very Patchwork står på et meget solidt fundament i dag, og med Egmonts muskler er mulighederne og fremtidsudsigterne meget lyse for bureauet, vurderer Ditlev Ahlefeldt-Laurvig.

Overtager et bureau i topform

Martin Olesen besluttede selv at give Very Patchwork Group-CEO stafetten videre til Ditlev Ahlefeldt-Laurvig.

Det skete efter 10 år ved roret i bureauet, som Christian Bévort stiftede. Det er i mellemtiden vokset fra én ansat (Martin Olesen) til knap 70 ansatte på tværs af tre lande.

Martin Olesen siger om beslutningen:

- Vi agerer i en branche i konstant udvikling, og efter så mange år er der behov for nye kræfter, der kan sætte ambitionsniveauet endnu højere, siger han.

- Jeg er enormt stolt over at kunne overlevere et bureau i absolut topform og ser frem til fortsat at være med på rejsen fra en plads i bestyrelsen, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: DITLEV AHLEFELDT-LAURVIG: DERFOR VENDER JEG HJEM

Egmont-direktør: De så helt rigtigt

Ifølge bestyrelsesformand for Very Patchwork og kommerciel direktør hos Egmont Publishing, Frank Vilstrup, så Christian Bévort og Martin Olesen helt rigtigt, da de for ti år siden skabte et bureau, der kunne tilbyde markedet digitale kommunikationsløsninger:

- Uden Martins dedikerede indsats ville selskabet ikke være, hvor det er i dag. Jeg er glad for, at Martin forbliver en del af ejerkredsen, siger Frank Vilstrup.

- Samtidig er det særdeles tilfredsstillende, at Ditlev Ahlefeldt-Laurvig har sagt ja til at tage over. Han kommer til os med tyve års erfaring fra reklamebranchen både herhjemme og i udlandet, senest fra London, hvor branchen er en af de mest krævende og udfordrende, slutter han.

Med ombord i Very Patchwork forbliver også Very-stifter Thomas Bjerg. Han fortsætter som Group CCO og partner.