Senior Director Tore Nederland har skiftet føtex ud med Bilka. 1. januar overtog han således ansvaret for Bilkas samlede marketingsaktiviteter. 

Det bekræfter Bilka, der i efteråret fyrede Alice Monberg

- Bilka har som landets eneste kæde af hypermarkeder Danmarks bedste tilbud til kunderne, og det glæder jeg mig til at overbevise alle danskere om sammen med et dygtigt marketingteam og udvikle den position yderligere sammen med Bilka og resten af Salling Group, siger Tore Nederland i en intern meddelelse.

Han fortsætter:

- Både på drift, sortiment og pris har jeg lært utrolig meget af at arbejde sammen med Commercial og resten af Gruppen, og det samarbejde ser jeg frem til at intensivere og bruge endnu mere til at styrke Bilka i kampen om kundernes gunst.

33-årige Tore Nederland er af Berlingske Nyhedsmagasin udnævnt til at være en del af Talent 100.

Det blev begrundet med, at han ”…i stillingen som sortiments- og projektchef er ansvarlig for, hvilke varer kunderne kan købe, og hvad de skal koste. Det ansvar har han omsat til vækst og øget kundetilfredshed ved at fordoble antallet af økologiske varer og implementere en banebrydende prispolitik.”

Ifølge Mark Nielsen, EVP for Bilka, er det Tore Nederlands ”dybe forretningsforståelse og en grundlæggende evne til at forstå, hvor kunderne bevæger sig hen”, der er nogle af årsagerne til, at valget er faldet ham som Bilkas nye marketingchef. 

- Tore har på forbilledlig vis varetaget en lang række lederjobs i varehusene, inden han i 2010 skiftede til en central funktion. Hans brede og lange erfaring giver ham en afgørende styrke i forhold til de opgaver, han skal varetage. Jeg er sikker på, at han sammen med resten af Bilkas ledergruppe og vores stærke hold i marketing kan tage os til det næste niveau, siger Mark Nielsen, i den interne meddelelse.

I den interne meddelelse fremgår det, at Tore Nederland har en fjern fortid i Bilka.

Som 15-årig var han ansat på fuld tid som kassebud, som det hed dengang, i Bilka Odense, hvor varehuschefen dengang hed Morten Villum, nu Head of Retail i Bilka med ansvar for kolonial, nonfood og Danmarks seks østligste hypermarkeder.