Arla har fået ny mand i sædet som CMO. Patrik Hansson tiltræder i rollen fra den 1. april. Han er hentet internt i Arla, hvor han har haft titlen som landedirektør i Tyskland for mejerikæmpen. Det skriver Arla i en pressemeddelelse.
Patrik Hansson har arbejdet i Arla siden 2011, hvor han blev Commercial Vice President for ost, smør og frugtdrikke i virksomheden.
“Jeg er meget beæret over at blive udnævnt til CMO for Arla Foods, men jeg er naturligvis også ked af at forlade den tyske forretning og organisation tidligere end planlagt,” udtaler Patrik Hansson i pressemeddelelsen.
“Med vores Future26-strategi har vi sat en spændende og ambitiøs dagsorden for vores brands, hvor innovation, digital marketing excellence, bæredygtighed og samarbejde spiller en afgørende rolle. Jeg ser frem til at arbejde sammen med mit nye fantastiske team for at få dette til at ske.”
Arlas hidtidige CMO, Hanne Søndergaard, fik en ny rolle som en del af koncernledelsen med ansvar for medlemsservice Arla i slutningen af 2021.