Siden 1. februar har Nicolai Jørgensen været Senior Brand Director & Advisor hos Zupa i Aarhus.
Det skriver Zupa i en pressemeddelelse.
Gennem de sidste 20 år har Nicolai Jørgensen arbejdet med strategisk udvikling af brands – både som rådgiver og som praktisk udførende.
”Mit netværk ved, at jeg brænder for at skabe stærke brands og brandoplevelser, der styrker virksomheders vækst og resultater. Den ambition deler jeg med hele holdet hos Zupa. Og kemien var fantastisk. Så valget traf sig selv,” siger Nicolai Jørgensen i meddelelsen.
Udover sin erfaring fra bureauverden, hvor Nicolai Jørgensen blandt andet har været med til at stifte bureauerne Openminded og Gehør, kommer han også til Zupa med praktisk erfaring fra kundesiden.
Hertil kommer en karriere som selvstændig, hvor han har drevet sit eget outdoor-wear brand og haft gang i flere iværksætterprojekter inden for professionel cykelsport.
Mogens Kristensen, CEO for Zupa, sætter i meddelelsen ord på, hvilke kompetencer Nicolai Jørgensen kan bidrage med på bureauet.
”Nicolais tilgang til moderne udvikling af brands, strategi og brug af kreativitet matcher vores. Han har stor erfaring med at rådgive, men også konkret at udvikle virksomheders og organisationers konkurrenceevne med brandet som altafgørende omdrejningspunkt.”
Tilgangen af Nicolai Jørgensen kommer efter det for nylig blev meldt ud, at profilerne Bjørn Stene og Espen Sørensen støder til Zupa i forbindelse med, at bureauet har købt duoens tidligere bureau Charter Five.