Et blødt gulvtæppe, en vase og et champagneglas stjæler billedet og opmærksomheden fra både et lille barn og to håbefulde kærester i H&M Homes nye reklamefilm, Fall in Love, som Martin Werner har instrueret.
Det fremgår af en pressemeddelelse.
I filmen taber en mor for eksempel fuldstændig interessen for sit lille barn, da hun kommer hjem og får øje på en vase.
Og ifølge bureauet bag, svenske King, har man netop ’leget med tanken om at ‘forelske sig’ i de produkter, der er med i kampagnen.
”For tydeligt at vise, at vi har en smule selvdistance i det, vi laver, har vi overdrevet den rolle, produkterne spiller i kundernes liv. Vi synes, det giver en interessant og glad følelse, der tilføjer et personligt præg til brandet,” siger Frank Hollingworth, kreativ direktør hos King, i meddelelsen.
‘Et drilsk twist’
Filmen, der er instrueret af danske Martin Werner og produceret af Bacon, giver på den måde ’et drilsk twist på, hvordan små ting gør en stor forskel. Især når det kommer til at blive forelsket’, som Evelina Kravaev-Söderberg, Head of Design & Creative hos H&M Home, formulerer det..
”At forelske sig er meget personligt, og det gælder også, når man forelsker sig i interiørgenstande. Filmen viser den legesyge alsidighed, der ligger i H&M Home, og viser vores interiørprodukter på en munter og humoristisk måde,” siger hun.
Musikken er originalversionen af Frankie Vallis monsterhit Can’t take my eyes off you’ – oprindelig fra 1967, og indspillet i stribevis af cover-versioner af blandt andre Pet Shop Boys.
Kampagnefilmen kan ses online på hm.com, YouTube, Meta samt på TV på udvalgte markeder – og herunder.
Martin Werner har instrueret, Mette Jermiin og Samuel Cantor har produceret, Kasper Tuxen har fotograferet, og Hannibal Lang fra BaconX har stået for color grading.