Årets uddelinger af priser for de bedste native advertising-løsninger i verden har just fundet sted ved online-begivenheden Native Advertising Awards 2022, der løb af stabelen onsdag.
Med danske briller var det en prismæssigt indbringende award, men årets absolutte topscorer af native-priser, Ekstra Bladet Native, stod for størstedelen af prishøsten.
Ekstra Bladet Native vandt blandt en af aftenens fineste priser i og med, at de landede kategorien Native Advertising Agency/Studio of the year – under 20 ansatte. De var dog blot en af seks priser, som Ekstra Bladet native vandt i år på en aften, hvor det også blev til guld for Berlingske Media i kategorien Best Use of Influencer, og TV2 Branded Content fik en bronze i kategorierne ‘Best Use of AFP Broadcast’ samt ‘Best Series of Sponsored Videos’.
”Vi er selvfølgelig meget stolte af alle priser, især fordi vi konkurrerede imod nogle af verdens bedste native studios, som for eksempel fra The Washington Post, Time, The Guardian, BBC og South China Morning Post. Vi er dog især stolte af juryens betragtninger I kategorien vi vandt guld i Native Advertising Agency/Studio of the year,” skriver Sebastian Fernandez Head of Ekstra Bladet Native – der netop har skiftet navn til Ekstra Bladet Brand Stories – til Markedsføring.
Fra Native Advertising Awards-juryen lød det om baggrunden for udmærkelsen som årets mindre native bureau, “at væksten og den fortsatte udvikling af Ekstra Bladet Native er imponerende. Deres resultater peger på vedholdenhed og vilje.”
Herunder kan de se de seks priser, som Ekstra Bladet vandt – samt de andre danske prisvindere.
Ekstra Bladet Native / Ekstra Bladet Brand Stories:
- Native Advertising Agency/Studio of the year (under 20 employees): Guld
- Best Use of Text: Bronze
- Best Use of Online Media: Bronze
- Best Native Advertising Program BTB: Bronze
- Best Research Project: Sølv
- Best Use of Native Advertising on a Small Budget: Sølv
TV 2 Branded content:
- Best Series of Sponsored Videos: Sølv
- Best Use of AFP Broadcast
Berlingske Media:
- Best Use of Influencer: Guld
Storybook and Publicis with Mette Helena/Boom Agency:
- Best Use of Influencer: Bronze
- Best Native Advertising Program B2C: Bronze