Metalfestivalen Copenhell står for døren, og igen i år er biludlejeren Lej Et Lig med som sponsor.
Denne gang markeres det djævelsk gode samarbejde med introduktionen af Growl-O-Meteret – en maskine, der registrerer hvor dybt og højt, man kan growle (eller brøle, for de uindviede). Lidt som den klassiske styrkeprøve i tivoli, men hvor du bruger stemmebåndet og en mikrofon som hammer.
Growl-O-Meteret er udviklet i samarbejde med LejEtLigs mangeårige bureaupartner, TN Reklame, hvor kreativ chef og tekstforfatter Thomas Nørgaard siger:
– Vi ville gerne finde på noget særligt, der kunne underholde metalcrowden og aktivere samarbejdet på en original måde. Sammen med headbanging er growling jo en af metalfolkets yndlingsdiscipliner, så da vi først kom på ideen, virkede den oplagt. Der er noget virkeligt befriende over at brøle løs, uanset om du hører metal eller ej.
Sådan aktiverer man
Growl-O-Meteret blev ”præ-testet” hos Lej Et Lig forrige uge, hvor kunderne kunne growle sig til rabat på billejen, og det var yderst populært, så når Copenhell-festivalen kører i de kommende dage, bliver der også mulighed for at teste stemmebåndet på LejEtLigs stand på Refshaleøen. Og vinde præmier, hvis man er heldig og højtråbende nok.
– Uanset musiksmag så er Copenhell en af Danmarks bedste festivaler, når det handler om at aktivere sponsorater på originale måder. Vi håber selvfølgelig, at Growl-O-Meteret vil fortsætte den tradition. Så vil gæsterne forhåbentlig have Lej Et Lig i baghovedet, næste gang de skal bruge en bil for at besøge farmor – eller skal en weekendtur til helvede, siger Thomas Nørgaard.
Sammen med LejEtLig vandt han sidste år Auroraprisen i online-kategorien – og så sent som i marts i år gjorde han sig en del bemærket i både nationale og internationale medier med DANTONE-guiden.
Growl-O-Meteret, som altså kan testes på Copenhell i denne uge, kan du se i aktion her.