Marketing automation kommer fremover til at spille en langt større rolle hos Dept i Danmark. 

Derfor kommer Dept i Danmark i den kommende tid til at udvide et nyt marketing automation-team markant. Lige nu har marketing automation-afdelingen én ansat, Katrine Andersen, der er Marketing Automation Director i Depts danske afdeling. Derudover er der allerede ansat én i marketing automation-teamet, som starter i august. 

Ifølge Katrine Andersen er det øgede fokus på marketing automation især tænkt som noget, der skal styrke omnichannel hos Depts kunder. 

“Hvis vi virkelig tænker omnichannel, så er Marketing Automation det, der skaber forbindelsen mellem det, man ser i en email, og det, man ser på SoMe, Google Ads, hjemmesiden og i butikkerne. Der er enormt potentiale hos mange virksomheder, når man virkelig udnytter alle de muligheder, som fuldt integreret Marketing Automation tilbyder,” udtaler Katrine Andersen i en pressemeddelelse fra Dept. 

Peter Dam-Johnsen, der er partner og kommerciel direktør i Dept, oplyser i en mail til Markedsføring, at ”ambitionen er at vækste det danske team til 18+ over de næste 18 måneder.” 

Fra Lasse Loftin Rasmussen, Managing Director i Dept, lyder det om satsningen: 

“Vi ser et stort behov for Marketing Automation hos vores kunder. Der har været mange henvendelser om at skabe en mere strategisk tilgang på hele kunderejsen i stedet for at fokusere på en enkelt kanal eller flere kanaler hver for sig. Desuden har vi haft gode erfaringer med at arbejde sammen med vores kollegaer i bl.a. Holland og UK,” udtaler han. 

Der arbejder i alt over 150 personer med marketing automation i Dept globalt, som Dept i Danmark også kan sparre med og trække på, lyder det fra Peter Dam-Johnsen.