Dorte Tandrup bliver fra 1. november ny direktør for Kunder, Kommunikation og Marketing i Coop, som samtidig har gennemført en rokade i marketingorganisationen.

Det fremgår af en pressemeddelelse på Dorte Tandrups LinkedIn-profil.

Dorte Tandrup er 45 år og kommer senest fra jobbet som salgs- og marketingdirektør i online-virksomheden Boozt.com. 

Tidligere har hun haft ledende stillinger hos bl.a. Telmore, TDC Group og Nordic Entertainment Ltd Group. 

I maj i år blev hun tildelt DJØF’s lederpris.

“Flere ressourcer ud i kæderne”

I forbindelse med omstruktureringen af marketingfunktionen flytter kæden ”flere ressourcer fra den centrale marketingfunktion ud i kæderne.”

Dertil kommer, at man lægger afdelingerne Kundeindsigt og Kommunikation sammen med de centrale marketingteams.

Marketingdirektør Pia Niemann har valgt at stoppe ved udgangen af august for at tiltræde en stilling uden for Coop, oplyses det i pressemeddelelsen. 

I perioden 1. september – 31. oktober vil senior marketingchef Anne Faber-Faldborg fungere som konstitueret marketingdirektør for Central Marketing.

I kæderne er marketingcheferne fortsat Rikke Bangild, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen, Trine Storm, Fakta og Coop365, Lise Knuppert Hørdam, Irma, og Peter Boris Kreilgaard, Coop.dk.