Tore Pein Jensen, der blev kåret som Årets CMO i 2016, er netop blevet udnævnt til ny EMEA-topchef for seks online-rejsebrands, herunder danskfødte momondo, der i dag er en del af den globale rejsesøgemaskine KAYAK, som igen er en del af Booking Holdings Inc.

Det oplyser virksomheden, der ligesom resten af rejsebranchen i vidt omfang har ligget underdrejet under coronakrisen, i en pressemeddelelse.

Tore Pein Jensen er i forvejen Global CMO for KAYAK, og siden januar 2019 har han også været CEO for momondo, som KAYAK købte for over 550 millioner dollar i 2017.

”Den ultimative krise”

BLÅ BOG:

  • Nyudnævnt topchef for rejsesøgemaskinen KAYAK i EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika)
  • 2019: Administrerende direktør for momondo A/S
  • 2017: Global CMO for KAYAK, som købte Momondo Group i 2017 for 550 millioner dollar.
  • 2016: CMO of the Year 2016 i Danmark
  • 2013: Startede hos momondo som CMO
  • Tidligere: Direktør for to reklamebureauer samt tidligere VP for marketing hos TDC
  • Udddannelse: Cand.merc. Strategi & Ledelse fra Aarhus. Siden overbygget med HD i Afsætningsøkonomi også fra Aarhus og en HD i Informatik & Økonomistyring fra CBS.

Tore Pein Jensen får i den nye rolle ansvaret for at genstarte rejsesøgemaskinens forretning på tværs af Europa, Mellemøsten og Afrika, og dermed ”vækste under dét, der blev rejsebranchens ultimative krise”, som det beskrives i meddelelsen.

– Vores globale mindset og måde at bygge en rejsesøgemaskine hører til i en verden, der forsvandt, da pandemien kom, siger Tore Pein Jensen i meddelelsen.

Han fortsætter;

– Der er så stor lokal forskel på efterspørgslen på rejser, den økonomiske situation og forskellige landes håndtering af Covid-19, at vi som virksomhed er nødt til at være hyperlokale for at give rejsende et relevant tilbud.

Han fastslår, at rejsebranchen er kolossalt udfordret.

– Samtidig ved vi med sikkerhed, at efterspørgslen vender tilbage. Jeg er overbevist om, at der er et kæmpe potentiale for os, hvis vi kan vise rejsende, at vi forstår deres behov og kan hjælpe dem i en udfordrende tid.

Momondo har, som tidligere beskrevet, skåret drastisk ned på medarbejderstaben herhjemme på grund af coronakrisen.