To danske arbejder vandt forleden henholdsvis guld og sølv ved The Internationalists prisuddeling Awards for Innovation in Media.

Vertic løb med guldet for Vestas-kampagnen ”A Race We Must Win”, som det digitale bureau sidste år skabte i forbindelse med Vestas’ sponsorat af ”Volvo Ocean Race”.

Kampagnen gik ud på at koble det internationale båd-kapløb sammen med fokus på tre andre ”kapløb”, nemlig mod klimaforandringer, mod energi-udfordringer og mod vandmangel, og budskabet er klart: Teknologien er nødvendig i kampen mod klimaforandringer.

Vestas og Vertic var i øvrigt i fornemt pris-selskab, idet man blandt de øvrige guldvindere finder Pepsis og OMD’s meget omtalte ”Test Drive 2” og ikke mindst Samsung og Starcom MediaVest Groups ”Oscar Selfie”.

Også blandt sølvvinderne var der dansk på podiet, da BPN Danmark vandt for Læger Uden Grænser-kampagnen ”Don’t close your door to the world outside”.

Den kampagne kan du læse mere om her.

Se alle vinderne ved The Internationalists Awards for Innovation in Media.

Se film om A Race We Must Win her

Og case-film for Læger Uden Grænser her.