På fredag åbner den digitale del af SXSW2015, som udover at tiltrække flere tusinde mennesker (herunder en masse danskere), er blevet en af de vigtigste konferencer i vores branche.

Men hvad får folk fra alle verdenshjørner til at valfarte til en middelstor cowboy-by midt i Texas?

Der er jo ikke ligefrem Cannes-strande og tjekkede bureaufolk man møder, når man går langs bredden af Colorado River og indbyggerne kipper med cowboy-hatten.

Svaret er naturligvis relativt simpelt.

Ingen tomme kalorier

Denne ene konference er blevet et nærmest religiøst omdrejningspunkt for de branchefolk, der ser kreativitet og teknologi som de bærende elementer til at bygge deres brand og opnå forretningsmæssig succes.

Det er her, man henter det næste skud vitamin til den start-up man drømmer om eller den marketingplan, der bare alt for længe har lignet en kopi af 2008-udgaven.

Det er her en 20-årig teknologi nørd diskuterer forretningsmuligheder med Pepsis CMO. Og det er her at de virkelige sheriffer har navne som Jack Dorsey og Evan Spiegel.

Luften og indlæggene er klinisk renset for floskler og tendenser som ”10 tips om Content Marketing” eller ”Omnichannel er det nye Crosschannel”.

Det hele er tænkt på en meget større ideologisk klinge – og…

Læs hele indlægget her.