Simon Ryhede starter fra 1. august 2021 i en nyetableret rolle som Head of Creative Management på TV 2. 

Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.

Simon Ryhede kommer senest fra en stilling som Head of Digital Marketing at VisitDenmark.

I sin nye stilling skal han sammen med TV 2’s kreative marketingteam være med til at videreudvikle og sikre mediehusets digitale gennemslagskraft, siger Jacob Weinreich, kommunikations- og marketingdirektør, TV 2, i meddelelsen:

– Vi har allerede i dag – på toppen af vores egne stærke platforme – en gennemtænkt og sofistikeret tilgang til brug af særligt sociale medier. Det skal vi bygge videre på og i endnu højere grad end hidtil få skabt den naturlige kobling til TV 2 PLAY.

Jacob Weinreich tilføjer, at Simon Ryhede ”kommer med en erfaring, som passer perfekt ind til opgaven.”

“Vi får tilført noget nyt”

– Han har gennem sine mange år hos We Love People arbejdet ned i forståelsen af digitale brands. Og så har han efterfølgende været en nøglespiller som Global Digital Director hos én af de stærkeste digitale performance marketing-aktører, vi finder på dansk jord, nemlig momondo, siger han og tilføjer:

– Den rolle blev der lagt yderligere på, da momondo blev opkøbt af KAYAK, hvor Simon var ansvarlig for alle de digitale brands i hele koncernen i Europa. Vi får tilført noget nyt, og det glæder jeg mig til.

Simon Ryhede ser da også frem til de nye udfordringer:

– Jeg glæder mig til at hjælpe til på den rejse, som TV 2 er på. At kombinere brand og performance i kommunikationen for at styrke TV 2 PLAY og fortælle om alle de herlige underholdningsmuligheder, der ligger heri, siger han og tilføjer:

– Og så glæder jeg mig helt vildt til at møde og lære mine nye kollegaer at kende. Det bliver stort at få lov til at arbejde sammen med dem og med et så hæderkronet brand, som alle har en holdning til.

“Marketing Team of the Year”

TV 2’s kreative marketinghold, der i praksis er mediehusets interne kreative bureau, er stedet hvor der udtænkes og eksekveres kampagner for TV 2-familiens brands.

Det gælder alt fra store brandingkoncepter til landsdækkende events, underholdningsformater og fiktionsuniverser. Hvortil kommer det løbende arbejde med TV 2’s kanalbrands.

Senest har man gjort sig bemærket i award-sammenhæng ved bl.a. D&AD 2020, hvor det blev til to Yellow Pencils for reklamefilm ”Alt det vi deler – Forbundet”.

Og ved streaming- og broadcaster-branchens svar på Oscar-uddelingen, Promax, hvor TV 2 sidste år – for anden gang på tre år- løb med prisen som ”Marketing Team of The Year”.