Det digitale bureau Pentia, der har knap 100 medarbejdere fordelt på kontorer i Malmø, Aarhus og København, har købt aktiemajoriteten i B2B-bureauet Klausen + Partners.

Det fremgår af en pressemeddelelse, hvori det også slås fast, at Klausen + Partners ”fortsætter under uændret navn, ledelse og medarbejdere, men flytter ind hos Pentia på Islands Brygge i løbet af august måned”.

Ifølge cvr.dk ejer det digitale bureaus holdingselskab, Pentia Holding Danmark ApS, nu mellem 50 og 66,66 procent af aktierne i Klausen + Partners, der de senere år har vundet flere priser ved diverse awardshows i såvel ind- som udland inden for B2B-disciplinen.

Det har ikke været muligt at få at vide, hvad Pentia har betalt for aktiemajoriteten i B2B-bureauet, der i regnskabsåret 2019 efter ”et udfordrende 2018” kom ud med sorte tal på bundlinjen.

– Den oplysning er vi enige om at holde for os selv, oplyser Hans-Henrik Søndersted-Olsen, CEO i Klausen + Partners, til Markedsføring.

Vil skabe digitalt B2B-bureau

Christian Ruud, CCO i Pentia, der har afløst Thomas Vejlemand som formand for bestyrelsen i Klausen + Partners, forklarer i meddelelsen, at målet med opkøbet er at skabe et ”full service customer experience bureau, som forener strategiske, kreative og tekniske kompetencer”.

Hans-Henrik Søndersted-Olsen fremhæver samme sted, at Pentias involvering i Klausen + Partners, der har 16 medarbejdere, giver bureauet flere strenge at spille på digitalt.

– Vi har længe været bevidste om, at vi var for lette på det digitale og tekniske område. Og på det rene med, at hvis vi skulle holde os i superligaen skulle der helt andre ressourcer til, siger han.

Hans-Henrik Søndersted-Olsen mener, at der er tale om “det perfekte match”, og at Klausen + Partners med det digitale bureau i ryggen ”har potentialet til at blive det førende og mest slagkraftige digitale B2B-bureau, ikke bare i Danmark, men i hele Norden”.