Interesseorganisationen Landbrug & Fødevarer er i luften med en branding-kampagne, der tapper direkte ind i en national strømning, som er blevet forstærket under coronakrisen. 

– Når man spiller på det nationale, må det ikke blive for storladent, og man skal virkelig passe på, at det ikke bliver for dansk. Vi er jo også et erhverv, der lever af eksport, så for os har det handlet om at spille bold op af den stolthed og det sammenhold, der lige nu præger samfundet, siger Lisbeth Olsgaard, der er Head of Branding hos Landbrug & Fødevarer.

Hun forklarer, at Landbrug & Fødevarer for cirka 10 år siden begyndte at ”stramme fortællingen” om interesseorganisationen, da man begyndte at ”tale mere til danskernes hjerter og fortælle den større historie samt komme mere i sync med samfundets aktuelle dagsordener.” 

Den aktuelle kampagne, der kører på print, outdoor og sociale medier, står på ryggen af det arbejde. 

– Nu kan vi se, at der er nationale strømninger derude, og befolkningen har brugt rigtig meget tid på madlavning under lockdown, og derfor giver det mening at komme med en større og mere lokal og dansk fødevarefortælling. I nogle sammenhænge kan den fortælling virke lidt blød, men der har åbnet sig et vindue til at fortælle den historie, siger Lisbeth Olsgaard.

Nationalt fokus

Dentsu Aegis Network har siden coronakrisens begyndelse på ugentlig basis spurgt 1.000 danskere om en lang række ting, der knytter sig til deres forbrug. 

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?