Midt i en mediemæssigt turbulent tid for Venstre, har partiet nu valgt det reklamebureau, der skal hjælpe til med at ”bane vejen” for at ”gøre Jakob Ellemann-Jensen til Venstres 12. statsminister gennem historien.”

Sådan lyder det i en meddelelse fra partiet, der oplyser, at valget er faldet på Robert/Boisen & Like-minded.

– Valget er faldet på Robert/Boisen & Like-minded, som fra vores første samtale har forstået, at Venstre har brug for en kreativ samarbejdspartner, der kan udfordre vores til tider konventionelle tankegang, siger Christian Hüttemeier, der har været partisekretær for Venstre siden januar, i meddelelsen.

Han tilføjer om RBLM, at bureauet ”stod klar med gode, sjove, gennemtænkte og anderledes ideer, ualmindeligt godt humør og en vilje og energi til at gøre en forskel for os.”

Et skifte var nødvandigt

Partiet Venstre samarbejdede gennem 15 år – frem til sommeren 2019 – med bureauet Hjaltelin Stahl.Men da Hjaltelin Stahl tidligere samme år blev solgt til verdens største bureaugruppe, Accenture Interactive, , så var konsekvensen, parterne måtte skilles.

Årsag: Bureauerne i gruppen arbejder ikke for politiske partier, da man har en del offentlige myndigheder som kunder – og derfor ikke kan have tætte relationer til politiske partier.

Valgkampen op til folketingsvalget den 5. juni 2019 var dermed den sidste opgave, Hjaltelin Stahl løste for Venstre.

”Det bliver ikke nemt”

Hos Robert/Boisen & Like-minded er der ikke overraskende glæde over den nye, højt profilerede kunde, men også stor respekt over for opgaven. 

– Målsætningen er altid simpel og klar for det ledende oppositionsparti. Som situationen ser ud i øjeblikket, prøver vi dog ikke at bilde nogen ind, at det bliver nemt at bringe Venstre i en position, hvor Jakob Ellemann-Jensen kan samle minimum 50,1 % af stemmerne bag en Venstre-ledet regering, siger Kim Boisen, adm. direktør og partner, Robert/Boisen & Like-minded.

Han forventer, at det nye samarbejde med Venstre uden tvivl bliver ”en af vores fagligt mest udfordrende opgaver, men helt sikkert også en af de mest spændende.”

– Jeg er ikke i tvivl om, at vi vil lære meget de kommende år om politisk kommunikation og brand aktivisme, vores andre kunder også kan drage nytte af., siger Kim Boisen og tilføjer:

– Men jeg håber da også, at vi kan vise den politiske verden, hvordan kreativitet kan bruges til at få endnu større gennemslagskraft, siger han.