Det strategiske designbureau Sorthvid, der siden marts 2020 været en del af det digitale bureau Dept, skifter nu navn til… Dept.

Det oplyses i en pressemeddelelse.

Ifølge Jonas Roland Therkildsen, Managing Director hos Dept – og tidligere Sorthvid-chef – var det en ”udfordring at begynde på et nyt og spændende kapitel midt i en krisetid.”

– Det er klart, at vi har haft en del at tænke på, for hvordan afslutter man en virksomhedshandel, går ind i en integrationsproces og bevarer fokus på vores kunder, når hele verden samtidig ser ud til at ramle sammen?

Jonas Roland Therkildsen fortsætter:

– Det er heldigvis gået ret godt, og på den positive side kan vi allerede nu se tocifrede vækstrater for 2020 – og vi synes samtidig, vi er blevet et lidt bedre firma undervejs. Vi er blevet langt bedre til at arbejde sammen, vores reaktionsevne er forbedret, og vi er generelt kommet meget tættere på vores kunder.

Da Sorthvid blev opkøbt blev de 30 ansatte i designbureauet en del af det digitale bureau med mere end 1.500 ansatte i 13 lande. 

Af Sorthvids seneste offentliggjorte regnskab, der dækker perioden 1. oktober 2018 til 30. september 2019, fremgår det, at bureauet kom ud af regnskabsperioden med et overskud på cirka 4,1 millioner kroner. Bruttofortjenesten var på cirka 18,6 millioner kroner.

Dept Digital Marketing ApS kom også ud af seneste regnskabsår, der dækkkede kalenderåret 2019, med en bruttofortjeneste på 18,6 millioner kroner og et overskud på 2,1 millioner kroner.

Af pressemeddelelsen fremgår det, at alle Dept-medarbejdere i Danmark “i det nye år bliver samlet under ét tag.”