Det digitale marketingbureau s360, som mediekoncernen Egmont er medejer af, har hentet Nanna Bergmann ind som ny Chief Commercial Officer.

Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Nanna Bergmann kommer fra en stilling som Senior Industry Manager hos Google i London, hvor hun gennem fire år har rådgivet britiske virksomheder om digital strategi.

Før Google var hun CMO hos den britiske clean-tech startup Rensair, ligesom hun tidligere har siddet i forskellige strategiske og kommercielle funktioner hos Arla Foods.  

“Mit primære ansvar vil være at styrke den kommercielle side af forretningen gennem salg og marketing. Samt at sikre en fortsat solid vækst både i og uden for de veletablerede nordiske markeder,” siger Nanna Bergmann i meddelelsen.

Hun tilføjer, at hun ser frem til at blive en del af s360, som hun beskriver som ”et new-breed digitalt konsulenthus”. 

Er vokset til over 200 medarbejdere

Jakob Vedel, CEO og cofunder hos s360, siger i meddelelsen om bureauets nye CCO, at hun ”kommer med en imponerende forretningsforståelse kombineret med en dyb teknisk forståelse af den digitale marketingverden”.

”Nannas internationale erfaring fra arbejde i Europa, Asien og Mellemøsten er ekstremt værdifuld i den rolle, hun får. Som leder og person er hun motiverende og inspirerende. Og jeg er helt overbevist om, at hun bliver en meget værdifuld tilføjelse til s360.”

s360 er grundlagt i 2011 af Jakob Vedel og Mathias Hillerup Larsen. I dag har bureauet syv kontorer i Norden placeret i Sverige, Norge, Finland og Danmark, hvor hovedkontoret ligger i Aarhus.

Det samlede antal medarbejdere er fordoblet over de seneste to år og tæller i dag over 200 ansatte. 

Bureauet opnåede i seneste hele, afsluttede regnskabsår, 2020, en bruttofortjeneste på 71,6 millioner kroner. Årsresultatet landede på 17,2 millioner kroner.