London, Barcelona, Oslo, Amsterdam – og nu Stockholm.

Det digitale danske konsulenthus Novicell med base i Aarhus åbner for femte gang på seks år et nyt kontor i udlandet. Og efter at have fået flere fine adresser er turen kommet til nabolandet Sverige. Det skriver Novicell i en pressemeddelelse.

Novicells adm. direktør Per Kirchner forklarer åbningen af kontoret med stigende udenlandsk efterspørgsel.

”Vi har efterhånden en del store, internationale kunder, som ønsker at bruge os på tværs af de nordiske markeder – både til digital marketing og udvikling. Og det er trods alt lettere at øge vores kunders synlighed og sikre, at de konverterer deres kunder, når vi er til stede på de enkelte markeder og forstår de sproglige og kulturelle nuancer,” udtaler han i pressemeddelelsen.

Der er i alt fire ansatte på det nye kontor i Stockholm. Det er Novicells håb, at det inden for et års tid vil stige til cirka 10 ansatte, og at kontoret vil have overskud inden for det første år.

Svenske Martin Hellgren, der har iværksætterbaggrund, kommer til at stå i spidsen for Novicells svenske kontor.

Novicell beskæftiger i alt 400 ansatte og specialiserer sig i digital sparring og rådgivning for B2B- og B2C-virkomsheder digitalt.

Selskabets seneste regnskab for 2020 viste et overskud for året på lidt over 10 millioner kroner efter skat. Selskabet havde en bruttofortjeneste på 149 millioner kroner.

Novicell har blandt andre Socialdemokratiet, Metroselskabet og Beierholm som kunder.