Stemmeprocenten ved sidste uges valg til EU-Parlamentet var den højeste i 20 år, og det er der især én grund til, mener parlamentets formand, italienske Antonio Tajani:

– Dette er takket være det fantastiske arbejde, parlamentet har leveret med kampagnen #ThisTimeImVoting, skriver han på Twitter.

De ord er en direkte ros til det danske bureau & Co., hvis film Chose Your Future  har været en væsentlig del af kampagnen, og det er da også blevet noteret.

– Wow! ikke hver dag, man får et shout out af the President of the European Parliament!:). Jeg bilder mig selvfølgelig ind, at det udelukkende er kampagnens fortjeneste, at stemmeprocenten er steget markant, skriver Emil Towity, der er mediestrateg hos & Co. på sin LinkedIn-profil.

Også partner og kreativ direktør Thomas Hoffmann har bemærket de pæne ord fra EU.

Til parlamentets opslag på Facebook: ”Europa, I stemte. Og i det højeste antal i et kvart århundrede! Tak.”, har han svaret: ”Det var så lidt 🙂 ”.

John Kerry tweetede også

Filmen, som altså ifølge EU-Parlamentets formand ser ud til at have bidraget til at løfte stemmeprocenten, består af autentiske klip fra timerne omkring 15 børnefødsler i Danmark, Grækenland, Tjekkiet og Ungarn.

Den er skabt af & Co., instrueret af franske Frédéric Planchon og produceret af New Land/Academy Film, og ifølge TubularInsights havde den pr. 28. maj fået 99,6 millioner views på Facebook og 34,1 millioner views på YouTube.

Dertil kan lægges dækning på nationalt TV i stribevis af lande, i medier som Bild, Forbes, Spiegel og The Guardian, SVT Kulturnyhederne – og selv John Kerry, udenrigsminister under den tidligere amerikanske præsident, Barack Obama, tweetede om filmen.

 

Filmen har været sendt ud i en tre-minutters udgave på 33 sprog til digitale og sociale medier, i en TVC-version på 30 sekunder til 26 lande – og i en biografversion  på 35 sekunder til omkring 7.000 europæiske biografer.

Og selv om EU- Parlamentsvalget nu er overstået, så tåler den nok et gensyn.