I 20 år har Creuna været et af landets mest kendte digitale bureaubrands, men nu er det slut.
Fremover hedder bureauet Knowit Experience – en umiddelbar konsekvens af fusionen med det børsnoterede, svenske konsulenthus Knowit i 2020. Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse.
”Vi siger farvel til Creuna-navnet med stolthed og dyb taknemmelighed, fordi vi har fået lov til at sætte et stort aftryk på branchen og en lang række menneskers liv,” siger Roar Nissen, adm. direktør for Knowit Experience i meddelelsen.
Han og de øvrige tidligere Creuna-folk kan glæde sig over, at bureauet i sommer kom med sit bedste regnskab i 14 år, og Roar Nissen lægger vægt på, at de høje ambitioner fortsætter, når man nu er en del af en nordisk koncern med 900 kolleger.
”Vores medarbejdere får nu chancen for at udvikle deres kompetencer i en endnu større skala. Vi indgår nemlig i fusionen med den beskedne ambition om at blive nordens førende og mest kreative bureau for customer experience,” siger han i meddelelsen.
Creuna havde i en periode gennem 10’erne problemer med at få forretningen til at hænge sammen, men gennem de seneste fire år har man leveret sorte tal på bundlinjen.
Ifølge 2020-regnskabet lød bruttoresultatet på 47,1 millioner kroner, mens årets resultat før skat landede på otte millioner kroner. Ifølge regnskabet beskæftigede Creuna gennemsnitligt 55 medarbejdere i perioden.