Ikano Bolig – en del af Ikano Group koncernen, der oprindeligt blev startet af grundlæggeren af IKEA, Ingvar Kamprad – er klar med en ny brandplatform i Danmark.

Det er det kreative bureau Orbit Red, der står bag. Og det handler om at ”øge kendskabet til en ny måde at bo på,” lyder det i en pressemeddelelse fra parterne.

Den nye brandplatform lanceres mandag 31. maj. Og målet er at ”præsentere danskerne for nye boligformer og en ny måde at bo på.”

– Vi er på det danske marked med et meget anderledes produkt. Et produkt, hvor vi aktivt støtter fællesskabet i og omkring vores boligområder, siger Magdalena Misiak, marketing- og kommunikationschef i Ikano Bolig. 

Satser på mindre bureauer

Magdalena Misiak siger, at man har et ”reelt ønske om at ændre måden, som danskerne bor sammen på”:

– Og det gør vi blandt andet via vores arkitektur, fællesområder og et decideret Nærværshus. Et sted, hvor beboerne kan mødes til stort og småt, siger hun.

Til at hjælpe målsætningen på vej på det danske marked valgte Ikano Bolig tilbage i oktober ny reklamebureaupartner på det danske marked.

Valget faldt på Orbit Red.

Artiklen fortsætter under billedet.

Magdalena Misiak fra Ikano Bolig og Thomas Nolsøe fra bureauet Orbit Red. Foto: PR.

Siden kom også en ny mediebureau-partner til.

Det var Calibrate, under ledelse af Heinrich Thomsen.

Og med de to bureauvalg skriver Ikano Bolig sig fint ind i den tendens, der ser ud til ikke kun at være international.

At flere og flere store og kendte brands vælger mindre bureauer.

Data i centrum

Den nye brandplatform fra Ikano Bolig kommer til at være synlig på både TV og forskellige digitale platforme, oplyser parterne. 

Målet er at skabe tydelighed omkring Ikano Boligs unikke tilgang til at udvikle stærke, trygge og åbne ”mini-samfund”, hedder det i meddelelsen.

– Derfor handler filmene ikke blot om husene og deres kvaliteter. Men lige så meget om livet mellem, i og omkring husene, siger kreativ direktør og partner i Orbit Red, Simon Wooller.

I centrum for udviklingen har “data og viden om de potentielle beboeres behov og ønsker spillet en central rolle”, lyder det fra Ikano Boligs marketing- og kommunikationschef:

– Det har været vigtigt for mig at have et stærkt data-fundament, inden vi udviklede brandplatformen. I samarbejde med Orbit Red har vi fået klarhed over, hvordan vi skulle gribe det an. Både på strategisk, taktisk og eksekverende niveau, siger Magdalena Misiak.

Se Ikano Boligs nye film herunder.