En tillidsøvelse på et teambuilding-kursus er temaet i den første af tre ny reklamefilm fra grænsehandelskæden Fleggaard.
Umiddelbart ikke ophidsende, men bureauet bag – Uncle Grey – sørger for, at det ender med at gå helt i hat og briller.
I filmen, som parterne fortæller om i en pressemeddelelse, skal en flok kolleger med bind for øjnene gennemgå en øvelse, hvor én skyder med bue og pil mod en anden, der i bedste Wilhelm Tell-stil har et æble på hovedet.
Pilen er naturligvis ufarlig og med sugekop, men det er ikke nok for skytten, der, som filmen skrider frem, tager skarpere våben i brug.
”Fokus har været på at skabe et univers, der var humordrevet og med en bred folkelig appel, som kan skille sig ud fra de øvrige aktører ved at gå lige over grænsen,” siger Lars Samuelsen, Creative Chairman & CSO, Uncle Grey, i en pressemeddelelse.
Bredere appel og mere kant
Uncle Grey genfortolkede i 2021 Fleggards ”Lige over grænsen”-tagline i et humoristisk univers, der blev udviklet med et klart formål:
At skabe en platform, der kunne levere taktiske budskaber og samtidig være underholdende.
Credits
Fleggaard Detail
Marketingchef Mette Sørensen
Adm. Direktør Lars Mose Iversen
Uncle Grey
Creative Chairman & strategisk direktør Lars Samuelsen
Chief Operating Officer Charlotte Porsager
Executive Producer Casper Rasmussen
Giants & Toys
Director Filip Tellander
Executive producer Tilde Franzén
Producer Magnus Theorin
DOP Robin Asselmeyer
Der var tale om en nyfortolkning af brandplatformen, der både skulle afspejle brandets humor og selvironi, og bygge videre på positionen som underholdningsbrand med det centrale spørgsmål – hvornår er noget alt for meget eller alt for lidt?
De nye film, hvoraf den første er i luften i dag, skal ifølge meddelelsen “åbne næste kapitel af fortællingen med situationer, der denne gang har bredere appel, mere kant og langt flere ”assets” fra hver af de scenarier der udspiller sig”.
Skal fastholde kendskab
Der har været fokus på at skabe en større verden med interessante personligheder, der skiller sig ud i ”blokken” og sikre, at målgruppen ville blive godt underholdt og huske Fleggaards kommunikation, lyder det fra parterne.
”Det meste af Danmark holder faktisk af at køre lige over grænsen”, siger Mette Sørensen, marketingchef hos Fleggaard, i meddelelsen og tilføjer, at kampagnen skal bidrage til at fastholde kendskabet.
”Fleggaard skal fortsat være kendt for at være det foretrukne indkøbssted i grænselandet, som byder på indkøbsoplevelser ud over det sædvanlige.”
Uncle Grey har endnu engang stået for at udvikle strategien, det kreative greb og manuskripter, mens produktionsselskabet Giants&Toys og instruktør Filip Telander står bag kampagnefilmene.
Se den første af de nye film her.

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger