Med en enkelt streg igennem ordet “råd” har Irma slået kommunikativt igen i en reklame-fejde med konkurrenten Netto.
Netto gik mandag morgen ud med et stort reklamebanner på Nørreport i København (lige ved siden af den nærmeste Irma), hvor budskabet lød: “Få råd til at gå i Irma. Gå i Netto”.
Men det budskab har Irma nu i en digital reklame ændret til: “Få råd lyst til at gå i Irma. Gå i Netto”.
Modsvaret kommer også, efter marketingchef i Irma, Lise Hørdam, mandag til Markedsføring understregede, at Irma tog reklamen fra Netto med et smil – men samtidig ikke kunne sidde den overhørig.
”Vi vil hellere komme med et kreativt modsvar end at være sure på konkurrenten. Så vi vil vise overskud. Og nu fokuserer de på prisen i deres reklame, men jeg tænker, at vi kan noget helt andet end Netto på service og kvalitet, som vi indarbejder i vores udspil,” lød det i et interview fra marketingchef Lise Hørdam, som tilføjede:
“Jeg vil gerne sige tak for opmærksomheden fra konkurrenten, og så arbejder vi selvfølgelig på et kreativt modtræk. Den kan vi ikke lade stå.”
Samtidig understregede hun, at hun ikke frygtede, at Netto-reklamen ville ramme Irma negativt. Men tilføjede også:
”Vi skal generelt opføre os ordentligt, selvom vi er konkurrenter. Men vi kan tage det,” siger hun.
Markedsføring forsøgte mandag også at få et interview med Netto om reklamen – men her lød det, at reklamen måtte tale for sig selv. Netto har lavet kampagnen sammen med bureauet Brandhouse/Subsero.