Kommunikationshuset LEAD har igen været ude for at investere i skriveborde og kontorstole. 

Syv nye ansigter er kommet til inden for kort tid, hvilket sender den samlede medarbejderstab op på 40.

“Vi er et rigtig godt sted og har over de sidste måneder vundet en række nye kunder, opgaver og kampagner. Derfor har vi endnu en gang oprustet med nye kollegaer,” lyder det fra CEO og partner i LEAD, Søren Kaster, i en mail til Markedsføring.

Blandt de nye kunder finder man bl.a. den danske startup Lenus, og en række internationale sundhedskunder. 

Hertil kommer, at en af kommunikationshusets faste kunder gennem flere år, Netflix, har godt gang i forberedelserne til lanceringen af en række nye, danske ‘originals’, der snart får premiere på streamingtjenesten. 

Nye ansatte hos LEAD

Niels Fibæk Bertel, chefkonsulent med særligt fokus på healthcare. Kommer senest fra en stilling som senior projektleder hos CAP Partner
André Batz Jensen, digital rådgiver og dataspecialist. Kommer senest fra en stilling som SEO-specialist hos NoA Connect
Sandra Odorico Brumfield, Office Manager. Kommer fra en stilling som Office Manager og projektleder hos Borealis DMC
Naim Abedval, juniorkonsulent. Læser Kreativ Kommunikation på DMJX
Ditte Nebeling Jensen, juniorkonsulent. Læser Kommunikation på DMJX
Lise Olivia Helweg-Larsen, juniorkonsulent. Læser anvendt kulturanalyse på Københavns Universitet
Anton Rivall Andersen, juniorkonsulent. Læser statskundskab på Aarhus Universitet

LEAD oplyser videre, at flere bæredygtighedsprojekter også er i støbeskeen.

Herunder kampagnen ’Danmark Redder Maden’ i forbindelse med den nationale madspildsdag den 29. september.

Og endelig lanceres der inden længe kampagnenyt for Ældre Sagen.

”Friske tanker og ideer”

De syv nyansættelser kommer mindre end et halvt år efter, at kommunikationshuset hentede hele otte nye fastansatte ind.

De var dengang hentet fra bl.a. TV 2, Primetime, DR og Aller.

Denne gang har man budt velkommen til – og endda krammet, lyder det i en mail fra LEAD – en chefkonsulent, en dataspecialist, en ny office manager og fire studerende/juniorkonsulenter. 

De nye fastansatte kommer fra henholdsvis konsulentvirksomheden CAP Partner, det datadrevne marketingkonsulenthus NoA Connect og rejseselskabet Borealis DMC.

Og Søren Kaster glæder sig også denne gang over mixet af forskellige baggrunde:

”Der er i denne omgang tale om både erfarne konsulenter og unge talenter, der bringer friske tanker og idéer ind i vores kommunikationshus,” udtaler han.

LEAD kom ud af 2020 med et resultat før skat på 4,8 millioner kroner mod 3,5 millioner året før.             

Blandt kommunikationshusets kunder finder man brands som Netflix, Microsoft, Nordisk Ministerråd, Magasin, Roche og Novo Nordisk, samt en række ministerier, offentlige styrelser og interesseorganisationer.