Konsulentbureauet Lifted, der i godt 20 år har rådgivet virksomheder som Danske Bank, Nordea, Nike og IKEA om, hvordan de får mest muligt ud af deres digitale tilstedeværelse og mediainvesteringer, er flyttet ind hos den danske del af den internationale bureaugruppe Mediabrands.

Det sker som følge af et nyt samarbejde mellem Mediabrands Danmark, sourcing-bureauet ignite og Lifted.

– I første omgang er der tale om et strategisk samarbejde, men på længere sigt ligger det i kortene, at vi rykker endnu tættere sammen, siger Heine Jørgensen, CEO, Mediabrands Danmark, til Markedsføring.

Lifted flyttede ind med syv medarbejdere hos Mediabrands 1. oktober 2020, og Lifted vil fremover operere som en del af Mediabrands Digital Platforms & Services.

Bureauets selvstændighed bevares dog, understreger Heine Jørgensen.

– Lifteds kunder kan fortsætte som hidtil, men vil naturligvis blive tilbudt de kompetencer, vi har i huset, ligesom Mediabrands’ kunder får adgang til Lifteds. Deres konsulenter sidder allerede med i flere af vores kundedialoger, siger han.

“Stiller os på skuldrene af en gigant”

Sammenflytningen kommer efter en række møder mellem bureauerne, der begyndte i kølvandet på IPG Mediabrands’ lancering af en ny datamarketing-enhed, Kinesso, i begyndelsen af 2020.

En etablering, der fulgte i kølvandet på bureaugruppens 15 milliarder kroner store opkøb af det globale datamarketing-selskab Acxiom i efteråret 2018.

Facts om Mediabrands i Danmark

Bureaugruppen omfatter mediebureauet IUM, reklamebureauet Marvelous, in-housing bureauet ignite og de digitale performance marketing kompetencer Reprise og Matterkind, som rådgiver og eksekverer programmatic planning og adressable buying på tværs af display, OLV (online video), search og SoMe.

– Jeg kendte Jannik Liedner (CEO i Lifted, red.) fra tidligere, og vi kunne begge se det fornuftige i, at vi slog os sammen, så vi bedre kunne møde den stigende efterspørgsel i markedet efter hjælp til at sikre en digital transformation mod en datadreven, kundecentreret organisation, siger Heine Jørgensen.

Hos Lifted ser Jannik Liedner, CEO, frem til partnerskabet med Mediabrand, der på globalt plan råder over eksempelvis 2.000 data scientists og 500 Salesforce og Adobe specialister.  

– Det er som at stille sig på skuldrene af en gigant. Vi kommer til at kunne se længere og nå længere, siger han i en pressemeddelelse.

Jannik Liedner har fulgt Mediabrands udvikling inden for data-, tech- og strategirådgivning gennem årene, og han ser “en stor sammenhæng mellem vores egne kompetencer og de services Mediabrands og ignite tilbyder, lokalt såvel som globalt”.

– Partnerskabet giver os en unik mulighed for at hjælpe kunder med ikke kun at lægge strategien for, hvordan marketing skal transformeres, men sikre at transformationen også bliver til virkelighed og skaber reel forretningsværdi, siger han.

Martin Kronborg, der var med til at starte ignite og nu er Managing Director for Mediabrands Digital Platforms & Services, siger i meddelelsen:

– Med Lifted i huset, får vi ekstremt erfarne seniorkonsulenter, som formår at koble solid forretningsforståelse med evnen til at omsætte strategi til konkrete værdiskabende digitale løsninger.