Verdens største kosmetikkoncern, franske L’Oréal, genvalgte i 2019 GroupM-bureauet Wavemaker som nordisk mediebureaupartner, og nu udvides samarbejdet til også at omfatte såvel organisk som betalt trafik og indhold for kosmetik-giganten i Norden.

Det oplyser Kristian Bæk-Mikkelsen, CEO for Wavemaker Danmark, i en mail til Markedsføring.

Heraf fremgår det også, at opgaven omfatter L’Oréals portefølje af over 30 ”ikke D2C-brands”.

Fra Search til meget mere

Facts om L’Oréal

L’Oréal er en franskbaseret multinational virksomhed grundlagt af Eugène Schueller i 1909, som i dag er verdens største producent af kosmetik.

Koncernen genererede en omsætning på 29,87 milliarder euro i 2019, og beskæftiger 88.000 medarbejdere på verdensplan.

Kosmetikgigantens portefølje består af 36 forskellige og komplementære brands, heriblandt L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline og Lancôme.

Det nye samarbejde tog udgangspunkt i en drøftelse af Search-budgettet mellem parterne, men førte til mere end det, oplyser Nick Buckley, Nordisk CMO for L’Oréal, i en pressemeddelelse.

Han siger:

– De (Wavemaker, red.) startede deres pitch med at sige, at det ikke handlede om produkt search, men i stedet om kundens oplevelse, og hvordan vi på bedst mulig vis kan tage os af kundens behov igennem hele købsrejsen.

Nick Buckley fortsætter:

– Wavemaker har forbundet vores search programmer med resten af vores kommunikationsøkosystem og integreret vores e-handel, indhold og data. Denne vision for fremtiden er helt enestående, og vi er meget glade for nu at indlede dette nye kapitel i vores mangeårige partnerskab.

Verdens tredjestørste annoncør

Wavemaker har været nordisk mediebureau for L’Oréal i Norden siden 2014, og Kristian Bæk-Mikkelsen fortalte sidste år til Markedsføring, at der er tale om bureauets største kunde.

Han oplyser i den aktuelle pressemeddelelse, at Wavemaker er ”taknemmelige og stolte over at udvide vores partnerskab med L’Oréal til fremover også at omfatte all things Search”.

Ifølge Ad Age World’s Largest Advertisers-rangering fra december 2019 var den franske kosmetik-gigant verdens tredjestørste annoncør i 2018 med et marketingspend på godt 60 milliarder kroner globalt.