Hos det mere end 20 år gamle ejendomsmæglerbrand RobinHus har man, efter nogen tids marketing-tavshed, lagt an til en relancering.

Til formålet har kæden valgt at samarbejde med bureauet Orbit Red.

Bureauet får titel af lead bureau og strategisk partner og står for både redesign og fremtidige kampagner.

– Vi synes, det er på tide at råbe både højere og mere tydeligt, så mange flere kan få mere ud af den værdi, der gemmer sig i boligen, siger Philip Philipson, adm. direktør, RobinHus, i en pressemeddelelse.

Han tilføjer:

– Det begynder med en identitet, som er lettere at genkende, og som skiller sig ud fra konkurrenterne. Ligesom vores produkt gør.

Philip Philipson, adm. direktør, RobinHus. Foto: LinkedIn.

”Det skal ikke koste en formue”

RobinHus begyndte oprindelig som selvsalgskoncept i 1999.

Men i de seneste 10 år har fokus været på det, man kalder medsalg. Altså, hvor sælger selv deltager i processen, men i mere begrænset omfang end ved selvsalg.

Siden foråret 2019 har kæden været ejet af EDC, men særkendet ved RobinHus er stadig ideen om, at det ikke skal koste en formue at sælge sin bolig.

– RobinHus er ikke bare en traditionel ejendomsmægler, og det er faktisk noget, vi er stolte af, siger Philip Philipson.

Han mener, at de fleste ”stadig betaler mere end nødvendigt, når de sælger bolig”.

– Og det sætter vi fokus på med en ny identitet og senere en ny kampagne, siger han.

" Udfordrer-brands har fået en særlig plads i mit hjerte.
Simon Wooller | kretiv direktør | Orbit Red

Om valget af Orbit Red siger RobinHus-direktøren:

– De fleste bureauer har en historie om sig selv og nogle modeller og processer, de arbejder ud fra. Men jeg har ikke mødt andre, der arbejder med data som en integreret del af den kreative proces.

”Udfordrere fortjener opmærksomhed”

Philip Philipson kalder selv RobinHus et ”udfordrer-brand” – en betegnelse Orbit Reds kreative direktør, Simon Wooller, er enig i.

Og det er essentielt i det nye samarbejde, mener de to parter:

Simon Wooller, kreativ direktør, Orbit Red. Foto: PR

– Når man er et udfordrer-brand på alle de præmisser, det indebærer, er det endnu mere kritisk, at de valg vi træffer, og de ressourcer vi bruger, er kvalificerede, siger Philip Philipson og tilføjer:

– Med Orbit Red og deres budskabsmodellering får vi en tilgang, der bliver både præcis, effektorienteret og til at understøtte rent økonomisk.

Hos Orbit Red har Simon Wooller selv en lang historik med udfordrer-brands:

– Jeg har tidligere været ansvarlig for bl.a. Kilroy travels, Sprite, Quiksilver og arbejder nu også Boxer og Netto. Og udfordrer-brands har fået en særlig plads i mit hjerte. De vil verden noget. De har en grund til at være her, der er større end en analyse, der har vist et salgspotentiale.

Simon Wooller mener, at netop de ”oprindelige udfordrer-brands bør få mere opmærksomhed fra alle”:   

– De har ikke sat sig ned og fundet på et purpose, der kan efterrationaliseres. Det er rent faktisk grunden til, at de er der. Og det er både charmerende og giver en fantastisk energi at arbejde med, siger han.