Blækket på den ene ansættelseskontrakt når dårligt nok at tørre, før den næste skal underskrives hos Mediacom Group i øjeblikket – 12 nye folk er fornylig kommet til.

En af dem er ny kreativ direktør på bureauet – han hedder Peter Michael Willer og kommer fra det internationalt presbelønnede høretelefonbrand AIAIAI, som han selv var med til at grundlægge.

Tidligere har han bl.a. været hos SeLigeMig og CO/PLUS.

Andre af de nye folk kommer fra henholdsvis OMD, Isobar, Publicis eller egne rækker.

Og så er der i tilgift en ny Business Director på vej ind, oplyser Jesper S. Jørgensen, CEO, Mediacom Group, der dog ikke kan sætte navn på personen endnu.

– Vi har evnet at trække tre tidligere medarbejdere retur fra andre bureauer og fastansat to unge talenter, og det vidner om, at der hersker en helt særlig ånd på bureauet – og ikke mindst en tro på den nye retning, siger han til Markedsføring og tilføjer:

– Det er en fornøjelse at kunne sige velkommen til så erfarne folk, der alle kommer med ny energi og friske perspektiver fra vores kollegaer i branchen.

”Længere ned gennem funnel”

Jesper S. Jørgensen tiltrådte stillingen som CEO i mediebureaugruppen 1. maj.

I et interview med Markedsføring i oktober fortalte han om ”ny strategi, et stramt digitalt fokus og opgør med fortidens kultur”:

– Jeg er mig bekendt den første, man har ansat som direktør i Mediacom Group, som aldrig har været på et mediebureau. Det i sig selv bør sende et signal om, at man vil noget andet, sagde han dengang. 

Og de mange nye ansættelser skal ses i det lys:

– Vi gået i gang med at opruste strategisk og digitalt for at skabe en større brede i rådgivningen. Vi skal kunne hjælpe vores kunder og deres kunder længere ned gennem funnel. En rejse, der bliver mere og mere digital – og der skal vores mindset og kompetencer følge med, siger Jesper S. Jørgensen.

Han peger på, at ”det kræver et sammenspillet hold at få etableret den ydelse, som vi tror på bedst komplementerer vores nuværende setup”: 

– Arbejdet med førsteparts data og e-mail marketing er et naturligt sted at starte for os, og med de ansættelser vi har foretaget nu, så har vi fået nogle af branchens dygtigste på de enkelte poster.

De nye Mediacom-profiler er …

De nye navne hos Mediacom Group er – ud over Peter Michael Willer – følgende:

Martin Madsen-Mygdal, Head of Marketing Technology, kommer fra OMD – før det Hjaltelin Stahl

Alexander Ostenfeldt Lund, Marketing Technologist, MCG, kommer fra OMD – før det Hjaltelin Stahl

Pernille Reinhold, Creative Technologist, MCG, kommer fra OMD – før det Hjaltelin Stahl

Nadia Villadsen, Head of Owned Media, MCG, kommer fra Isobar, tidligere Magnetix

Silke Stryhn, Cross Media Lead, MCG/Mediacom, kommer fra Publicis

Patrick Hoff Sonne, Group Client Lead, MCG/m/SIX, kommer fra Publicis, før det m/Six (hjemvendt)

Signe Frandsen, Client Lead, MCG/Mediacom, kommer fra Vizeum, har tidligere været i MCG (hjemvendt)

Claus Olsen, Client Lead, MCG/Mediacom, kommer fra Carat, har tidligere været i MCG (hjemvendt)

Helena Westmark, Jr. Project Lead, MCG/Mediacom, fra egne rækker

Christian Ørnstrup Etzerodt, Junior Cross Media Lead, MCG/Mediacom Aarhus, fra egne rækker

Ny Business Director ansættes 1. december, kommer fra kommunikations-/digitalt bureau.