For tredje år i træk er reklamebureauernes eget mediabureau, Orchestra, det mediabureau, der ifølge MyImage-analysen har de mest tilfredse kunder. Men både hos reklamebureauerne og de digitale bureauer er der nye navne i toppen.

Analysens hovedfokus er kåringen af de bureauer, der ifølge annoncørerne har det bedste brand-image inden for hver bureautype, men den rummer altså også tal for kundetilfredshed for hvert enkelt bureau.

Og image og kundetilfredshed er ikke nødvendigvis det samme: 

– Et stærkt image bidrager til at øge et bureaus muligheder for at tiltrække nye kunder, men erfaringerne fra analysens efterhånden 11 år viser, at det bedste image ikke nødvendigvis er lig med de mest tilfredse kunder – og omvendt, siger adm. direktør Mogens Østergaard fra MyResearch:

Alle tallene for kundetilfredshed er i sagens natur ikke til offentliggørelse, men vi kan godt fortælle hvilke bureauer, der topper i hver deres kategori.

To nye topscorere

Og mens Orchestra altså for tredje år i træk fastholder positionen som mediabureauet med de mest tilfredse kunder, så er der nye navne på positionen som henholdsvis reklamebureauet og digitalbureauet med de mest tilfredse kunder.

Velkommen til Dansk Markedsføring

For at kunne læse vores artikler beder vi dig om at tilmelde dig vores nyhedsbrev - så holder vi dig opdateret med de skarpeste indsigter og branchenyheder direkte i din indbakke. Helt gratis.

Indtast venligst fornavn.
Indtast venligst efternavn.
Indtast venligst korrekt e-mailadresse
Accepter venligst vores betingelser for at tilmelde dig

Er du allerede medlem?