Codan har sat en ny profil i stolen som ansvarlig for sin marketingafdeling. 

Mette Stausgaard, der kommer fra en stilling som VP of B2B Marketing hos TV- og medieselskabet NENT, bliver ny Brand & Marketing Director hos Codan. 

”Min opgave bliver at drive al marketingrelateret aktivitet på tværs af Codan. Det er alt fra go-to-marketing-planning over marketingkampagner til brandaktiviteter. Jeg skal være med til at sikre, at Codan er en velsmurt maskine på tværs af alle kanaler,” siger Mette Stausgaard. 

Går ydmygt til jobbet

Mette Stausgaard har siddet hos NENT i fem et halvt år inden skiftet til Codan. Her har hun både været Head of Marketing for Viasat, Head of B2B-Marketing med ansvar for tv-kanalerne samt streamingtjenesterne Viaplay og Viafree og senest VP of B2B-Marketing. 

Hvad er det vigtigste, du har lært i det arbejde? 

”Mediebranchen er et sted, der ikke står stille. NENT har været i en transformation fra at have fokus på flow-tv til, at streaming er blevet spydspidsen. Det har lært mig, at det er vigtigt ikke at stå stille. Du skal selv drive den transformation, og det er også sjovest, hvis du selv gør det,” siger hun. 

Hos Codan går hun ydmygt til arbejdet. 

”Jeg er selvfølgelig ydmyg over det faktum, at jeg bevæger mig ind i en helt ny branche, så jeg skal lære meget om forsikring,” siger hun. 

Hvad er den konkrete opgave, du skal løse? 

”Dels skal vi drive noget mere vækst og have skabt en tydelig og god kundeoplevelse – ikke mindst digitalt. Det har marketing en kæmpe rolle i at være med til at sikre. Og så skal jeg hjælpe med vores ambitiøse fokus på partnerskaber, så vi får skabt de bedste forudsætninger for vores kunder,” siger hun. 

Drømmer om at flytte noget

For Mette Stausgaard har Codan altid stået som et stærkt brand i hendes bevidsthed, og derfor var det svært at sige nej, da de prikkede hende på skulderen 

”Det er et brand med over 100 års historik, som har et stort potentiale. Jeg kan selv huske Codan fra mine unge år, hvor alle drengene, der var fans af Brøndby, havde Codan stående på trøjen,” siger hun. 

Hun håber, at hun kan være med til at drive forandring hos Codan. 

”Det driver mig i mit arbejde, at jeg kan flytte på noget. Hvordan kommer vi fra a til b. Og det er mennesker, der driver en stor del af den motivation. At vi interesserer os for hinanden, og at vi er sammen om vores mål. 70 procent af din motivation kommer fra at være et godt hold,” siger hun. 

Hvordan får man skabt det? 

”Det er sindssygt vigtigt, at det er tydeligt, hvor man er på vej hen. Og så skal du finde ud af, hvordan den enkelte bidrager til det. Jeg synes det er vigtigt at sætte barren højt, så det er med til at skabe motivation. Og så skal du undervejs fejre de succeser, du har,” siger hun. 

Mette Stausgaard er startet i stillingen som Brand & Marketing Director den 1. oktober. Tidligere har hun også arbejdet som kampagnechef for YouSee og som marketingkonsulent i DSB. 

CMO i Codan er Morten Møller Madsen.